• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

"Sielankowy" egzamin z języka angielskiego?

- Wczoraj horror dziś sielanka – tak dzisiejszą część egzaminu gimnazjalnego ocenia większość gimnazjalistów. Ostatniego dnia egzaminacyjnego maratonu uczniowie trzecich klas gimnazjum zdawali język obcy. Zwykle był to angielski.

Egzamin językowy rozpoczął się punktualnie o godz. 9 i trwał 90 minut. Ale wielu uczniów wyszło z niego wcześniej. Jak oceniają – był wyjątkowo prosty.

- Ten który się nie liczy musiał być prosty... Matematycznego nie dało się takiego banalnego ułożyć? – pytali niektórzy. 

Wynik dzisiejszego testu nie będzie jest pod uwagę podczas naboru do szkół średnich. Jest jedynie wskazówką dla dyrektorów, do jakiej grupy językowej przydzielić ucznia: zaawansowanej, czy początkującej.

 

 Sugerowane odpowiedzi:

Zad. 1
1.1 C doctor
1.2 D vet
1.3 A dentist

Zad. 2
2.1. Parents have to read the children's notes - T
2.2. The students will see the Tower of London - F
2.3. The teacher's phone number is 213 564 369 - T
2.4. The students are now on a school trip in London - F

Zad. 3
3.1. B Jane lives at 204 Weetner str
3.2. C Jane does not like pizza with onion
3.3. A $21

Zad. 4
4.1. B Sounds great!
4.2. C OK, I will.
4.3. BHere you are.
4.4.A Good idea.
4.5.C 65 kilos

Zad. 5.
5.1 Do you know Mary? - B - We've never met before.
5.2. Are you a good driver? - E - I.ve only had five lessons so far
5.3. Why are you looking so tired? - A - I've had a terrible day
5.4. Who does the book belong to? - C - It's not mine. It's Mary's

Zad.6
Just a few lines to tell you how I'm 6.1. - C - doing,
It is 6.2. - A - more comfortable than our previous house.
I 6.3. - B - decorate my room.

Zad 7
7.1. Zapytaj kolegę o opinię na temat Twojego nowego aparatu fotograficznego - How do you like my new camera?
7.2. Zwróć uwagę osobie palącej papierosa, że palenie jest zabronione w tym miejscu. - You mustn't smoke here
7.3. Co powiesz koledze, którego przypadkiem spotykasz w innym mieście? - Small world!
7.4. Witasz gości z zagranicy na lotnisku. Co powiesz? - How was your flight?

Zad.8
8.1 C drawing
8.2 B Straight
8.3 A knee
8.4 A behind

Zad 9
9.1. For external use only. - suntan lotion.
9.2. Best served hot - ready-made food.
9.3. Dry clean only - a woollen jacket

Zad. 10
10.1. Woodchuck is another name for ground hog. T
10.2. The legend says the ground hog wakes up from hibernation in spiring. F
10.3. Some people think the ground hog is afraid of its shadow. T
10.4. The next is about how some animals spend winter under the ground. F

Zad. 11
The person wrote the letter to encourage someone to do something
11.1 D
11.2 B
11.3 A

Zad. 12
12.1. E How to save with woodbridge
12.2. B How much you pay
12.3 D making reservations -
12.4 A rules to follow

Zad 13
13.1 C
13.2 B
13.3 A

Zad.14
14.1 B Fred, however, always played jokes on people, especially on me.
14.2 D She heard his joke about my shoelaces, so she decided to play a similar joke.
14.3 C I was really happy that there wasn't one on my shoulder, so I forgave her.