• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Fizyka nie jest nudna, ani trudna!

„Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż mi, a zapamiętam,
pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.

Konfucjusz

Dnia 23 maja 2022 roku uczniowie klasy 7b postawili sobie za zadanie obalić mit, że fizyka jest nudna i trudna. Wiele osób uważa, że fizyki nie można zrozumieć, ale czy jest to prawda? Oczywiście, że nie. Jest to wprawdzie przedmiot ścisły, dlatego by go zrozumieć należy znać zasady i reguły z danej dziedziny. Tylko wtedy wiedzę z danego działu można przyswoić. Jeśli podejdziemy do nauczania fizyki w odpowiedni sposób, okazuje się, że nie jest to wcale takie trudne. Należy uczyć się systematycznie, aby nie pojawiły się zaległości.
Dzisiaj zwykła sala lekcyjna nr 5 zamieniła się w prawdziwe laboratorium fizyczne z uczniami w roli głównej. Pod okiem nauczycielki fizyki – Pani Edyty Krukar miał miejsce pokaz bezpiecznych doświadczeń związanych z zagadnieniami objętymi planem nauczania fizyki w klasie 7, który dostarczył uczniom wielu emocji.

Podczas prezentowania eksperymentów, prócz skupienia na twarzach, dało się dostrzec radość i zrozumienie. Dlatego tak ważne jest, aby mimo obszernego programu i niewielkiej liczby godzin przeznaczanych na ten przedmiot, jak najczęściej nauczać przez działanie.
Eksperymentowanie powinno być integralną częścią procesu nauczania wielu przedmiotów. Lekcje doświadczalne zawsze pozwalają w pełni wykorzystać aktywność uczniów i ich zdolność poznawczą oraz rozwijać w nich zainteresowanie fizyką. Ponadto doświadczenia poparte przykładami z życia codziennego przyczyniają się do postrzegania fizyki jako prostej i co najważniejsze potrzebnej nauki.
Siódmoklasiści zaprezentowali następujące zagadnienia: siła tarcia, siły międzycząsteczkowe, napięcie powierzchniowe, zasada bezwładności, dyfuzja, zjawisko odrzutu, prawo Pascala, prawo Archimedesa, ciśnienie atmosferyczne i hydrostatyczne oraz wiele innych. Zapraszamy do galerii zdjęć.