• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Sport w teście dla szóstoklasistów

Wspomnienia piłkarza i trenera Kazimierza Górskiego, bieg maratoński oraz zadania matematyczne związane ze sportem były głównym motywem zestawu zadań rozwiązywanego przez uczniów szóstych klas podstawowych podczas ogólnopolskiego sprawdzianu.
W zestawie było 25 zadań. 20 z nich to zadania zamknięte, w których należało wskazać prawidłową odpowiedź spośród czterech podanych. Zadania odnosiły się m.in. do cytowanych tekstów: książki "Pół wieku z piłką" piłkarza i trenera Kazimierza Górskiego oraz do fragmentu Wikipedii o tym, czym jest bieg maratoński. Ponadto w teście pojawił się wiersz Tadeusza Kubiaka "Łyżwiarka". W trakcie egzaminu uczniowie musieli się wykazać umiejętnościami rozumienia tekstu, interpretacji wiersza, liczenia oraz odczytywania informacji o figurach geometrycznych.

W zadaniach dotyczących książki Kazimierza Górskiego, uczniowie mieli m.in. poprawnie zinterpretować słowa trenera: "Gdy to usłyszałem, skrzydła wyrosły mi u ramion" i odpowiedzieć, czy to sformułowanie wyraża strach i chęć ucieczki, radość i chęć działania, zdumienie i niedowierzanie czy gniew i pragnienie rewanżu. Ponadto, na podstawie tekstu mieli wskazać właściwy okres życia trenera "Orłów" - czy Górski był wtedy: a) sławnym piłkarzem, b) kapitanem szkolnej drużyny, c) początkującym zawodnikiem, d) trenerem polskiej reprezentacji.

Na podstawie fragmentu Wikipedii dotyczącego historii biegu maratońskiego, szóstoklasiści mieli za zadanie poprawnie określić znaczenie słowa "legenda" i wskazać najlepszy tytuł dla podanego im tekstu.

Wśród zadań zamkniętych były też zadania matematyczne. Jedno z zadań w tej grupie brzmiało: "Na igrzyskach w Londynie dystans maratonu zwiększono o 2,195 km. Ile to metrów? A) 21950 m, b) 2195 m, c) 219,5 m, d) 2,195 m". Z kolei w zadaniu związanym z geometrią było takie, w którym uczniowie, na podstawie podanego rysunku, mieli wskazać kształt trójkąta prostokątnego równoramiennego.

Na teście pojawiło się też zadanie, które mogło uczniom przynieść myśl o odpoczynku. Było to zadanie związane z terminami ferii zimowych w roku szkolnym 2009/2010. Na podstawie podanych dat i województw, uczniowie musieli np. obliczyć różnicę w rozpoczęciu się zimowych wakacji między województwem łódzkim a małopolskim.

W zestawie były również zadania otwarte - uczeń musiał sam napisać odpowiedź na zadane pytanie, np. obliczyć maksymalną długość nart dla skoczka mnożąc, zgodnie z podanym wzorem, wzrost zawodnika.

Inne zadanie otwarte brzmiało: "Podczas meczu koszykówki Paweł trafił do kosza 5 razy, Leszek miał 2 razy więcej trafień niż Paweł, a Zbyszek o 3 mniej niż Paweł i Leszek razem. Ile razy trafił do kosza Leszek, a ile Zbyszek?"

Szóstoklasiści musieli też napisać tekst własny o kimś, kto odniósł sukces. Mieli opisać, co osiągnął i opowiedzieć, jak do tego doszedł.