• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Egzamin gimnazjalny z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych

„Semper in altum”.
„Zawsze w górę”.

W dniu 24 kwietnia 2014 roku gimnazjaliści z klas IIIa i IIIb przystąpili do egzaminu z zakresu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. Pierwsza część egzaminu trwała 60 minut i miała formę wyłącznie zamkniętą. Uczniowie zmierzyli się z 24 zadaniami, które sprawdzały ich kompetencje z biologii (m.in. dobór naturalny, grupy krwi), chemii (rozpuszczalność soli i wodorotlenków w wodzie, układ okresowy pierwiastków, reakcja estryfikacji, odczyn roztworów), fizyki (zależności prędkość, droga, czas, ciepło właściwe i gęstość substancji, prąd elektryczny) oraz geografii (skala na mapie, pasma górskie na świecie, środowisko przyrodnicze i gospodarka Austrii i Szwajcarii, atrakcje turystyczne Gór Świętokrzyskich oraz Wyżyny Krakowsko – Częstochowskiej, zanieczyszczenie Bałtyku przez państwa mające dostęp do morza).

W drugiej części egzaminu uczniowie przez 90 minut zmagali się z testem z matematyki, który miał formę zadań zamkniętych (20 pytań) i otwartych (3 pytania). Nacisk położono na rozumienie pojęć matematycznych oraz umiejętności dobierania własnych strategii matematycznych. Zadania otwarte skoncentrowane zostały wokół następujących zagadnień: działania na liczbach i zastosowanie wiedzy w praktyce, podobieństwo trójkątów, figury przestrzenne.
Zakodowane prace zostaną ocenione przez powołanych egzaminatorów. Wyniki poznamy w czerwcu br. Egzamin gimnazjalny jest powszechny i obowiązkowy, co oznacza, że musi przystąpić do niego każdy uczeń kończący szkołę, gdyż jest to jeden z warunków jej ukończenia.