• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Projekt edukacyjny „Podkarpacie. Dotknij tajemnicy”

„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces”.

Henry Ford

W dniu 27 lutego 2014 roku odbyło się uroczyste podsumowanie projektu edukacyjnego pn. „Podkarpacie. Dotknij tajemnicy”. Wśród zaproszonych gości znaleźli się: dyrekcja szkoły, grono pedagogiczne oraz uczniowie z klas pierwszych gimnazjum. Głównymi bohaterami wieczoru byli uczniowie z klasy IIa, którzy w ciągu ostatnich kilku miesięcy pracowali pod okiem opiekunów nad projektem. Poznali wiele interesujących miejsc na mapie naszego województwa, oraz wielu nowych ludzi, dzięki którym poszerzyli swe horyzonty. Korzystali z naukowych źródeł, nauczyli się dokonywać selekcji materiału, wreszcie usprawnili swe kompetencje informatyczne.

W sumie powstało 10 prezentacji, które przygotowały zespoły 3-osobowe. Poniżej przedstawiamy tematykę poszczególnych podprojektów:

Lp.

Przedmiot

Temat

Imię i nazwisko opiekuna

Imiona i nazwiska uczniów

1.

Religia

Cerkwie w kulturze łemkowskiej.

ks. Grzegorz Kowalczyk

1. Tomasz Lorenc

2. Norbert Zając

3. Patryk Zięba

2.

Język polski

Literackie tajemnice dubieckiego zamku.

Waldemar Kilar

1. Kaja Rysz

2. Kamila Sokołowska

3. Aleksandra Śliwka

3.

Język angielski

Ciekawe miejsca i zabytki Podkarpacia. Przewodnik.

Ewelina Smerecka

1. Anna Dziamałek

2. Justyna Niemczyk

3. Klaudia Zięba

4.

Plastyka

Zdzisław Beksiński – twórcza indywidualność Podkarpacia.

Aneta Skóra

1. Adrianna Lichaj

2. Weronika Niemczyk

3. Tomasz Pelczar

5.

Historia

Ziemia podkarpacka kolebką wielkich ludzi.

Anna Bałuka

1. Łukasz Bolanowski

2. Jagoda Farbaniec

3. Aleksandra Gubała

6.

Biologia

„Cudze chwalicie, swego nie znacie”. Zabytkowa zieleń Podkarpacia.

Bernadeta Michnowicz

1. Julia Lorenc

2. Aleksandra Wiernusz

3. Olga Zacharzewska

7.

Chemia

Jak lampa naftowa zmieniła świat? Ignacy Łukasiewicz – ojciec światowego przemysłu naftowego.

Beata Kilar

1. Szymon Filipowicz

2. Sławomir Jasina

3. Kamil Smerecki

8.

Matematyka

W którym banku ulokować oszczędności?

Edyta Krukar

1. Weronika Rajchel

2. Karolina Rajnik

3. Klaudia Wołczańska

9.

Wychowanie fizyczne

Olimpijczycy z terenu Podkarpacia.

Grzegorz Argasiński

1. Michał Gazda

2. Grzegorz Hanus

3. Łukasz Rajchel

10.

Wychowanie fizyczne

Najlepsze kluby piłkarskie w historii Podkarpacia.

Artur Piotrowski

1. Kamil Kasperkowicz

2. Aleksandra Markiewicz

3. Michał Zeliaś

Projekt edukacyjny nauczył drugoklasistów współdziałania i terminowego wykonywania zadań. Dzięki temu stali się bardziej samodzielni i przedsiębiorczy. Uczniowie, mimo swego debiutu w roli prelegentów, w sposób fachowy i esencjonalny przedstawili fakty i wywody dotyczące lokalnej historii, literatury, kultury, sztuki, rozwoju przemysłu. Pracowali z pasją i niemałym zaangażowaniem.
Na zakończenie prowadzący spotkanie konferansjerzy: Karolina Rajnik i Łukasz Rajchel podziękowali opiekunom, którzy wspierali uczniów w swych działaniach, a nie wyręczali, nie podawali gotowych rozwiązań, lecz wskazali kierunki interpretacji. Potrafili zarazić swoją inwencją i pomysłowością, nakreślając szlak intelektualnych poszukiwań. Było to bardzo owocne doświadczenie. Drugoklasiści zaapelowali również do swych młodszych kolegów, by w przyszłym roku szkolnym nie szczędzili sił i trudu podczas realizacji własnych projektów, a ich działaniom przyświecała myśl Adama Mickiewicza: „Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga; łam, czego rozum nie złamie”.
Projekt edukacyjny to metoda nauczania kształtująca wiele umiejętności oraz integrująca wiedzę z różnych przedmiotów. Istotą tej metody jest samodzielna praca służąca do realizacji do określonego przedsięwzięcia. Wykonanie projektu edukacyjnego podczas nauki w gimnazjum jest obowiązkowe od 20 sierpnia 2010 roku. Nad realizacją działań czuwa koordynator. Informacja o ukończeniu projektu jest umieszczana na świadectwie ukończenia gimnazjum.