• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Egzamin gimnazjalny w części z języka obcego.

Gimnazjaliści, niezależnie, jaki na egzaminie wybrali język obcy, mieli do rozwiązania 13 zadań zamkniętych, czyli takich, w których trzeba wskazać jedną poprawną odpowiedź spośród podanych.

Część zdań odnosiła się do nagranych tekstów. Większość z nich stanowiły dialogi. Na przykład uczniowie zdający angielski wysłuchali m.in. rozmowy dwojga młodych ludzi wspominających wycieczkę do Hiszpanii, podczas której zaginął bagaż; zdający niemiecki - rozmowę telefoniczną babci z chorym wnukiem, a zdający rosyjski - wymianę zdań na temat tego, w jakich godzinach jest czynne muzeum i ile kosztują bilety wstępu.

Zadania odnosiły się także do zamieszczonych w tekście dłuższych tekstów (np. w arkuszu z angielskiego tekst poświęcony był zespołowi "Green Day"), fotografii przedstawiających różne sytuacje (w teście z niemieckiego było zdjęcie ukazujące rodzinę kąpiącą psa w dużej miednicy), a także krótkich tekstów, w tym tekstów informacyjnych, takich jak sms, afisz teatralny, ogłoszenie o zagubionym psie czy tabliczka informująca o zakazie grillowania w parku.

Jedno z zadań z języka angielskiego brzmiało: "Przeczytaj tekst. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu: Rob, It was very kind of you to invite me to the cinema. The film was really great! By the way, you asked for my brother’s phone number. It’s 472297810. See you at school. Helen. Helen wrote the message to: A. ask Rob for something; B. invite Rob somewhere; C. thank Rob for something".

Inne z zadań z języka angielskiego brzmiało: "Znajomi dziękują Ci za pomoc. Co im odpowiesz? A. You’re welcome; B. Well done! C. Thanks for helping". Jeszcze inne zaś brzmiało: "Jesteś w sklepie. Jak zapytasz o możliwość przymierzenia spodni? A. Should I put them on? B. Could I bring them up? C. Can I try them on?".

Podobne zadania były też w arkuszach testów z innych języków. Na przykład w teście z języka niemieckiego były zadania: "Nie możesz otworzyć okna w pociągu. Poproś współpasażera o pomoc. A. Koennen Sie bitte das Fenster zumachen? B. Darf ich Ihnen helfen, das Fenster zu oeffnen? C. Koennen Sie mir bitte helfen, das Fenster aufzumachen?" i "Kolega mówi, że zgubił klucze. Wyraź swoje zmartwienie. A. Das finde ich gut; B. Das tut mir echt leid; C. Das macht doch nichts".

Według gimnazjalistów, z którymi rozmawialiśmy, czwartkowy test był prosty, a nawet "prostszy, niż się można było spodziewać".

- Nie wiem, po co było tyle strachu. Zadania nie były trudne, trzeba się było dobrze wsłuchać w nagranie i dobrze odpowiedzieć na pytania. Przygotowywałam się chyba zbyt długo, dałabym radę temu testowi z marszu – powiedziała nasza gimnazjalistka.

- Dzisiejszy test był łatwiejszy niż próbny egzamin - oceniła inna.

- Egzamin był banalny. Przygotowywaliśmy się do znacznie trudniejszych zadań, a takich łatwych na egzaminie nawet nie braliśmy pod uwagę - powiedział kolejny gimnazjalista.

Arkusze testów z języków obcych rozwiązywanych przez gimnazjalistów w czwartek są już dostępne na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej www.cke.edu.pl