• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Egzamin gimnazjalny

"Magia ogrodów" - to temat wiodący tegorocznego egzaminu humanistycznego do gimnazjum. Uczniowie mieli do wykonania zadania typowo testowe, a w części otwartej musieli napisać rozprawkę na temat "Świat bez piękna ogrodów byłby znacznie uboższy". 

Temat bardzo spodobał się dziewczętom, chłopcy określili, że jest banalny. 

Do rozwiązania uczniowie mieli 30 zadań. 20 z nich to zadania zamknięte - należało wskazać prawidłową odpowiedź spośród kilku podanych. Zadania odnosiły się m.in. do cytowanych fragmentów tekstów: Andrzeja Osęki (noszącego taki sam tytuł jak cały test) i Marka Boruckiego pt. "W kręgu króla Stanisława" o warszawskich Łazienkach oraz do fotografii przedstawiającej ogród Vaux-le-Vicomte. W zestawie były również zadania otwarte - uczeń musiał sam napisać odpowiedź na zadane pytania do wiersza Kazimiery Iłłakowiczówny "Pejzaż". Piszący sprawdzian musieli także zredagować zaproszenie na otwarcie wystawy "Ogrody w malarstwie XIX wieku" oraz napisać rozprawkę, w której mieli ustosunkować się do stwierdzenia "Świat pozbawiony piękna ogrodów byłby uboższy".
W części matematyczno - przyrodniczej tematem przewodnim testu była woda. Test z wiedzy matematyczno-przyrodniczej zawierał 34 zadania z matematyki, biologii, chemii, fizyki i geografii. Wśród zadań zamkniętych znalazły się takie, w których - posługując się mapą poziomów zasolenia Bałtyku oraz towarzyszącym jej tekstem - gimnazjaliści musieli m.in. nazwać państwa leżące nad tym morzem, określić kierunki geograficzne, obliczyć odległość między miastami posługując się skalą czy obliczyć ile średnio soli zawiera jedna tona wody z Bałtyku. W innych zadaniach uczniowie musieli wykazać, że umieją przekształcać wzory algebraiczne i budować układy równań z dwoma niewiadomymi.
Wśród zadań otwartych były np. takie, w których trzeba było obliczyć koszt zużytej energii elektrycznej albo pole powierzchni zbocza wału przeciwpowodziowego.
Wynik egzaminu będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Uczniowie poznają go w połowie czerwca.
Do pisemnego testu gimnazjalnego przystąpiło 41 uczniów naszej szkoły, a w całej Polsce ponad 520 tys. uczniów III klas z blisko 7 tys. gimnazjów. Wszyscy rozwiązywali takie same testy; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych (OKE).