• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Egzamin z przedmiotów humanistycznych już za nami!

„Historia – świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości”.

Cyceron

W dniu 21 kwietnia 2015 roku uczniowie z klas IIIa i IIIb przystąpili do egzaminu z części humanistycznej. O godzinie 9:00 rozwiązywali test z historii i wiedzy o społeczeństwie, a o godzinie 11:00 rozpoczęli pracę z arkuszem z języka polskiego.
Podczas egzaminu z historii musieli odpowiedzieć na szereg pytań dotyczących stosunków społecznych w średniowieczu, rządów pierwszych Piastów, okresu rozbicia dzielnicowego, biografii Mikołaja Kopernika. Pytano także o rozbiory i powstania narodowe w XIX wieku. Gimnazjaliści musieli wykazać się również znajomością wiedzy z zakresu samorządu terytorialnego i polityki Unii Europejskiej. Wszystkie zadania miały charakter zamknięty.

Natomiast pytania z języka polskiego zostały zredagowane w oparciu o fragment „Dziadów” cz. II Adama Mickiewicza, wiersz amerykańskiego poety Roberta Frosta „Droga nie wybrana”, tekst popularnonaukowy Leszka Kołakowskiego „O sławie” i publicystyczny Mirosława Pęczaka „Bohaterowie z gorszej strony”. Sprawdzano kompetencje uczniów z historii literatury, teorii dzieła literackiego (środki artystycznego wyrazu i ich funkcje w tekście), nauki o języku (części zdania i rodzaje zdań złożonych). Trzecioklasiści pracę zakończyli zredagowaniem wypowiedzi własnej: najpierw musieli odpowiedzieć na pytanie, czy każdego celebrytę można nazwać człowiekiem sławnym, a następnie stworzyli własne opowiadanie o podróży, podczas której wydarzyło się coś, co sprawiło, że ktoś stał się sławny.
W bieżącym roku szkolnym do 3-dniowych egzaminów przystąpiło w całej Polsce 360 tys. gimnazjalistów. Wyniki ogłosi Centralna Komisja Egzaminacyjna 19 czerwca br. Trzymamy kciuki!