• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego

„Per aspera ad astra”.
„Przez trudy do gwiazd”.

W dniu 25 kwietnia 2014 roku uczniowie z klas IIIa i IIIb przystąpili do egzaminu z języka obcego nowożytnego. Zmagali się z testem z języka angielskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym (obie części egzaminu trwały po 60 minut). Z obowiązku rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych została zwolniona Paulina Krupa jako laureat Konkursu Języka Angielskiego. Otrzymała ona 100% punktów za każdy test.
Arkusz z języka angielskiego na poziomie podstawowym składał się z 11 pytań. Na cztery z nich trzeba było odpowiedzieć po wysłuchaniu tekstu. Pytania dotyczyły scenek w sklepie. Gimnazjaliści musieli też uzupełnić tekst ogłoszenia, wstawiając rzeczowniki i czasowniki, poprosić kolegę, żeby pożyczył telefon i zareagować na wiadomość o tym, że koleżanka wygrała zawody. Pojawiło się też zadanie z sms-em, który informował o spóźnieniu do szkoły.

Wszyscy uczniowie w naszej szkole zdawali na poziomie podstawowym język angielski. Taką decyzję podjęło w Polsce najwięcej gimnazjalistów, bo aż 318 tys. Na drugim miejscu znalazł się język niemiecki – wybrało go 50 tys. uczniów. Niespełna 9,5 tys. gimnazjalistów zadeklarowało chęć zdawania egzaminu z języka rosyjskiego, a 1,3 tys. – z francuskiego, 376 z hiszpańskiego, a 119 z włoskiego.
Egzamin na poziomie rozszerzonym składał się z 8 zadań zamkniętych i otwartych. Pytania dotyczyły m.in. ofert wycieczek po Londynie i nawiązywania nowych znajomości. Należało także zredagować własną wypowiedź: e-mail do kolegi w USA o wystawie fotograficznej. Badano następujące kompetencje: słuchanie, czytanie, pisanie i reagowanie językowe.
W całym kraju do egzaminu na poziomie rozszerzonym przystąpiło 314 tys. uczniów, czyli ponad 80% trzecioklasistów. Aż 284 tys. z nich zdawało angielski. Język niemiecki na poziomie rozszerzonym wybrało 25 tys. gimnazjalistów, rosyjski - 3,8 tys., francuski - 535 osób, hiszpański - 128, a włoski - 21.
Przystąpienie do egzaminu było koniecznym warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie mógł przystąpić do egzaminu, to będzie go pisać w drugim terminie: 2, 3 i 5 czerwca.