• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Sprawdzian szóstoklasisty „Co dwie głowy, to nie jedna”

W dniu 1 kwietnia 2014 roku prawie 351 tysięcy uczniów w całej Polsce wzięło udział w sprawdzianie szóstoklasisty. W gronie tym znalazło się 36 uczniów Szkoły Podstawowej w Posadzie Górnej. Test rozpoczął się po godz. 9 i trwał 60 minut. Dla szóstoklasistów z różnymi dysfunkcjami czas trwania egzaminu był przedłużony o dodatkowe 30 minut.
Wynalezienie telefonu, dźwięk i muzyka były jednym z motywów zestawu 26 zadań. Aż 20 z nich stanowiły zadania zamknięte, w których należało wskazać prawidłową odpowiedź spośród kilku podanych. Zadania odnosiły się m.in. do cytowanych fragmentów tekstów: Juliusza J. Herlingera pt. „Zaklęty dźwięk” o wynalezionym przez Aleksandra Grahama Bella pierwszym telefonie oraz wiersza Jerzego Kamila Weintrauba „Muzyka”. Piszący sprawdzian musieli się wykazać także np. rozumieniem pojęcia czasu oraz umiejętnością rozwiązywania zadań z geometrii.

W zestawie były również zadania otwarte. W jednym z zadań tego typu szóstoklasiści redagowali ogłoszenie o organizacji zbiórki książek i zabawek przeznaczonych na loterię. W innym zadaniu trzeba było obliczyć, ile metrów przeszły dziewczynki podczas półgodzinnego spaceru, jeśli wiadomo, że w ciągu pięciu minut pokonywały 300 metrów. Arkusz egzaminacyjny zamykało zadanie, w którym wymagano od uczniów stworzenia własnego tekstu w formie opowiadania na temat: „Co dwie głowy, to nie jedna”.
Testy rozwiązane przez szóstoklasistów zostały zakodowane. Sprawdzą je powołani egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych. Za udzielenie poprawnych odpowiedzi na pytania w teście uczeń może uzyskać maksymalnie 40 punktów. Sprawdzany będzie poziom opanowania wiadomości i umiejętności określonych w standardach wymagań egzaminacyjnych (czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji oraz wykorzystywanie wiedzy w praktyce).
Tegoroczny sprawdzian był po raz ostatni przeprowadzany według formuły obowiązującej od 2002 roku. Od 2015 roku będą obowiązywać nowe zasady. Egzamin będzie się składał z dwóch części. Pierwsza z nich sprawdzi wiadomości i umiejętności z języka polskiego i z matematyki, w tym wykorzystywanie wiadomości i umiejętności z tych przedmiotów w zadaniach osadzonych w kontekście historycznym lub przyrodniczym. Ta część sprawdzianu ma potrwać 80 minut. Po części pierwszej i przerwie szóstoklasista przystąpi do drugiej części egzaminu – testu z języka obcego. Ta część egzaminu potrwa 45 minut.
Sprawdzian w klasie VI jest powszechny i obowiązkowy. Przystąpienie do testu jest jednym z warunków ukończenia szkoły. Testu nie można nie zdać. Wynik ma znaczenie tylko informacyjne. Każdy uczeń, który ukończył szkołę podstawową, niezależnie od wyników sprawdzianu, musi być przyjęty do gimnazjum w swoim rejonie, jeśli nie ukończył 16 roku życia. Wyniki Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikuje wyniki w czerwcu br. Trzymamy kciuki za naszych uczniów!