• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Program profilaktyczny w klasie 4

„Przemoc nie jest oznaką siły, lecz słabości”.

ks. Jerzy Popiełuszko

Dziecko agresywne jest niewątpliwie kłopotem dla rodziców, nauczycieli i wychowawców. Często też i jemu z tą postawą nie jest najlepiej. Są różne teorie agresji i wyjaśniają one mechanizmy powstawania nieodpowiednich zachowań człowieka. Dzieci agresji i przemocy uczą się przez naśladownictwo i modelowanie. Zachowują się tak, bo takie zachowanie przynosi im korzyści, dostają nagrodę w postaci akceptacji grupy podobnych sobie osób. Drugą przyczyną takich zachowań jest naśladownictwo. Dzieci, które żyją w świecie przemocy i agresji, widzą ją na co dzień w domu, w telewizji czy w grach komputerowych będą niejednokrotnie te zachowania naśladować.
Wobec wszechogarniającej fali zagrożeń przemocą i agresją przed gronem nauczycieli, pedagogów oraz wychowawców rodzą się ogromne wyzwania. W trakcie nauczania, wychowania dzieci i młodzieży na różnych poziomach edukacji staje się to konieczne.

Dziecko z klasy czwartej, które dotychczas funkcjonowało w szkole w zawężonym kręgu osób, zostało postawione w nowej sytuacji społecznej. Jego otoczenie, z którym funkcjonuje, drastycznie zwiększa się. Dlatego też u progu nowej drogi dzieci powinny poznać rodzaje zagrożeń, które mogą je spotkać. Powinny nauczyć się mediacji, asertywności i uwrażliwienia na uczucia innych osób. Profilaktyka to chronienie człowieka w rozwoju przed zagrożeniami i reagowanie na pojawiające się sytuacje.
W listopadzie 2013 roku klasa 4 zrealizowała program profilaktyczny „Przemoc i agresja - jak im się przeciwstawić?”. Zajęcia odbywały się cykliczne w ciągu kilku tygodni. Autorkami tego programu są Ewa Barańska i Agnieszka Kindlik. Program miał na celu nauczyć wychowanków zachowań prospołecznych i asertywnych oraz eliminować przemoc i agresję w dalszym życiu. Uczniowie bardzo chętnie brali udział w zajęciach, ponieważ forma warsztatowa zajęć dała możliwość pokazania swoich zdolności. Drama ujawniła drzemiące w nich zdolności aktorskie, natomiast plakat ukazał sposób patrzenia i rozumienia zjawiska przemocy. Zajęcia przeprowadziła pedagog szkolny Ewa Barańska.