• Nasza szkoła

Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

• Wyjątkowe wycieczki

Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

• Chór Kantata

Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

• Odkrywamy talenty

W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

• Sukcesy sportowe

Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

• Wysoki poziom nauczania

Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadgimnazjalnych w regionie.

Ogłoszenie

Informujemy, że Szkoła Podstawowa w Posadzie Górnej otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Edukacji Narodowej na realizację działań w ramach projektu edukacyjnego „Godność, wolność, niepodległość”. Jednym z zadań jest przygotowanie pierwszej w historii Posady Górnej wystawy pamiątek patriotycznych, związanych z odzyskaniem niepodległości w 1918 roku oraz budową II Rzeczypospolitej.
Zwracamy się z gorącą prośbą o udostępnienie pamiątek rodzinnych. Mogą to być m.in. stare książki, świadectwa szkolne, dokumenty, zdjęcia, militaria, odznaczenia wojskowe z czasów I wojny światowej i okresu międzywojennego. Wszystkie otrzymane eksponaty zostaną skatalogowane – sfotografowane i fachowo opisane, a po zamknięciu wystawy oddane ofiarodawcom. Przewidujemy otwarcie wystawy w holu głównym ZSP w Posadzie Górnej w dniu 8 października 2018 roku w 100. rocznicę ogłoszenia niepodległości Królestwa Polskiego przez Radę Regencyjną. Wystawa będzie czynna do 17 listopada br.
Z góry dziękujemy za zaangażowanie.

Wycieczka drugoklasistów do Jasła

W dniu 20 września 2018 roku uczniowie klas drugich pod opieką Pań: Alicji Zajdel, Klaudyny Trygar-Kubusiak oraz Jolanty Byczyńskiej udali się na wycieczkę autokarową do Jasła. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od jedynego w Polsce Muzeum Lizaka. Na miejscu obejrzeliśmy wystawę ze słodkościami, na której znajdowały się lizaki o różnych wielkościach, kształtach i smakach. Następnie uczniowie za pomocą zmysłów poznali rodzaje cukrów i aromatów, które wykorzystywane są do wyrobów cukierniczych. Pani przewodnik w ciekawy sposób opowiadała nam o początkach powstawania lizaków oraz jak wyglądała ich produkcja na przestrzeni lat. Dzieci zobaczyły również eksponaty maszyn stosowanych w karmelarstwie. Największą atrakcją okazała się możliwość własnoręcznego uformowania lizaka. Kiedy zbliżała się pora lunchu odwiedziliśmy pizzerię Vesuvio. Na miejscu czekał już pan instruktor, który zaprosił nas do udziału w warsztatach tworzenia własnej pizzy. Na początku każdy uczeń zaprojektował swoje pudełko.

Czytaj więcej...

Wycieczka klas czwartych na Wołtuszową

W dniu 20 września 2018 roku uczniowie klas 4a i 4b pod opieką Pań: Iwony Kuci, Edyty Krukar i Agnieszki Kindlik wzięli udział w pieszej wycieczce na Wołtuszową. Celem wyprawy było integracja grupy, pogłębienie wiedzy o własnym regionie oraz poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach. Mieliśmy okazję poćwiczyć na trasie fitness, zachwycić się pięknem przyrody. Podziwialiśmy po drodze drewniane rzeźby, poznawaliśmy ciekawe gatunki roślin. W końcu dotarliśmy do cerkwiska, pozostałości po nieistniejącej już wsi Wołtuszowa. Mieliśmy czas, żeby odpocząć, posilić się, pograć w gry planszowe. Dziewczęta wymyśliły zabawne rymowanki o naszej wycieczce.
Wyprawa dostarczyła nam niezapomnianych przeżyć. Każdy z uczestników dobrze się bawił. Już nie możemy doczekać się następnej wycieczki!

Wyprawa klas piątych do Klimkówki

„Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą
i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej”.

R.Kapuściński

W ramach Dnia Turystyki w dniu 20 września 2018 roku uczniowie klas piątych udali się na pieszą wycieczkę do Klimkówki. Pod opieką wychowawców: Pani Marii Szczepaniak i Pana Artura Piotrowskiego oraz Pani Anety Skóry wyruszyliśmy spod szkoły, aby żółtym szlakiem przejść do Kościółka Świętego Krzyża położonego w dolinie pod lasem. Po drodze podziwialiśmy piękne widoki, wsłuchując się w odgłosy przyrody. Na wzgórzu zatrzymaliśmy się w drewnianej altance, aby posilić się i odpocząć. Gdy dotarliśmy na miejsce, obejrzeliśmy ciekawe wnętrze świątyni wykonane w stylu neobarokowym. Uwagę naszą przykuła cudowna figura Jezusa Ukrzyżowanego - krucyfiks pochodzący z II połowy XVII w. W pobliżu Kościółka znajduje się źródełko z wodą o właściwościach leczniczych, którą mogliśmy ugasić pragnienie. Stamtąd ruszyliśmy w stronę wioski, mijając po drodze kapliczki Drogi Krzyżowej. Nazwa tej miejscowości wywodzi się prawdopodobnie od Klima - właściciela terenów, na których leży Klimkówka. Druga wersja pochodzenia tej nazwy, wywodząca się od słowa „klękać”, ma związek z legendą o znalezieniu krucyfiksu, przy którego wyoraniu nawet woły poklękały.

Czytaj więcej...

Jesienne wędrowanie 8a

„Miały już Przymiarki swoje tango
Miały także taniec zwany sambą
Miały także polkę prosto z pola
Lecz nie miały jeszcze rock and roll'a …”

(parafraza piosenki harcerskiej)

Dzień 20. września powitał nas pięknym, słonecznym porankiem - idealnym by wybrać się na pierwszą w tym roku szkolnym wędrówkę. Po wcześniejszych ustaleniach i przygotowaniach, zaopatrzeni w prowiant, wygodne buty i rewelacyjne humory, pod opieką Pani Urszuli Chmiel i Księdza Tomasza Dzioba wyruszyliśmy (przez Klimkówkę i Wólkę) na Przymiarki. W rolę przewodnika z powodzeniem wcielił się Dawid Tarczoń (wielkie wyrazy uznania!). Trasa wiodła przez okoliczne wzgórza, mieniące się kolorami lasy i pełne jesiennych kwiatów łąki. Mogliśmy do woli śmiać się, żartować i cieszyć oczy wspaniałymi widokami. Punktem kulminacyjnym było ognisko z pieczeniem kiełbasek, połączone ze śpiewaniem piosenek turystycznych przy akompaniamencie gitary. Jeśli Przymiarki nie miały swego rock and roll'a, to już mają! Nieco zmęczeni, ale w znakomitych nastrojach wróciliśmy do domów, marząc o kolejnym rajdzie. Zapraszamy do galerii.

Wyniki wyborów do Samorządu Uczniowskiego

W dniu 14 września 2018 roku odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego. Kandydaci przygotowali przemówienia o swoich planach i pomysłach, jakie chcieliby realizować w naszej szkole. Zwycięstwo odniosła Joanna Głowacka z klasy IIIB gimnazjum, która pełnić będzie funkcję Przewodniczącej SU. Zastępcą Przewodniczącej został Filip Cisek z klasy IIIB gimnazjum. Funkcję Skarbnika pełnić będzie Katarzyna Penar z klasy 8 szkoły podstawowej. Rzecznikami Prasowymi zostały: Aleksandra Hanus z klasy 7a i Anna Dąbrowska z klasy 6a.
Zwycięzcom gratulujemy i życzymy owocnej pracy.