• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Finałowy etap II Powiatowego Konkursu Humanistycznego „Antyk – od słowa do dzieła” już za nami

„Sapere aude”.
„Odważ się być mądrym”.

Horacy

W dniu 23 maja 2017 roku w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Mikołaja Kopernika w Krośnie odbył się II etap II Powiatowego Konkursu Humanistycznego „Antyk – od słowa do dzieła” z udziałem 32 gimnazjalistów ze szkół z Krosna i powiatu krośnieńskiego, wyłonionych podczas eliminacji szkolnych, które odbyły się 26 kwietnia br. W gronie uczestników znaleźli się: Jan i Karol Juraszowie z klasy IIA, którzy przygotowywali się do konkursu pod opieką Pana Waldemara Kilara.
Bardzo trudny test składał się z trzech części. W części literackiej pytano m.in. o wyjaśnienie znaczenia mitów ajtiologicznych. Uczniowie musieli się wykazać wiedzą z zakresu dramatu antycznego (hamatria, hybris, katharsis, zasada trzech jedności). Mieli za zadanie odpowiedzieć na szereg pytań dotyczących ody Horacego „Exegi monumentum”. Interesujące było polecenie polegające na zredagowaniu opisu obrazu Vincenta van Gogha „Martwa natura z otwartą Biblią”.

Część artystyczna z kolei obfitowała w treści dotyczące malarstwa wazowego i architektury egejskiej. Pytano także o rzeźbę „Dyskobol” Myrona. Na część filozoficzną złożyły się pytania związane z życiem Sokratesa i Platona. Autorzy testu poprosili ponadto o przyporządkowanie złotych myśli do imion filozofów greckich (Arystoteles, Epikur, Platon, Zenon z Kition).
Prace zostaną ocenione przez organizatorów, a wyniki poznamy podczas oficjalnej uroczystości podsumowującej konkurs 19 czerwca br. Trzymamy kciuki!