Egzamin gimnazjalny z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych

„Semper in altum”.
„Zawsze w górę”.

W dniu 24 kwietnia 2014 roku gimnazjaliści z klas IIIa i IIIb przystąpili do egzaminu z zakresu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. Pierwsza część egzaminu trwała 60 minut i miała formę wyłącznie zamkniętą. Uczniowie zmierzyli się z 24 zadaniami, które sprawdzały ich kompetencje z biologii (m.in. dobór naturalny, grupy krwi), chemii (rozpuszczalność soli i wodorotlenków w wodzie, układ okresowy pierwiastków, reakcja estryfikacji, odczyn roztworów), fizyki (zależności prędkość, droga, czas, ciepło właściwe i gęstość substancji, prąd elektryczny) oraz geografii (skala na mapie, pasma górskie na świecie, środowisko przyrodnicze i gospodarka Austrii i Szwajcarii, atrakcje turystyczne Gór Świętokrzyskich oraz Wyżyny Krakowsko – Częstochowskiej, zanieczyszczenie Bałtyku przez państwa mające dostęp do morza).

W drugiej części egzaminu uczniowie przez 90 minut zmagali się z testem z matematyki, który miał formę zadań zamkniętych (20 pytań) i otwartych (3 pytania). Nacisk położono na rozumienie pojęć matematycznych oraz umiejętności dobierania własnych strategii matematycznych. Zadania otwarte skoncentrowane zostały wokół następujących zagadnień: działania na liczbach i zastosowanie wiedzy w praktyce, podobieństwo trójkątów, figury przestrzenne.
Zakodowane prace zostaną ocenione przez powołanych egzaminatorów. Wyniki poznamy w czerwcu br. Egzamin gimnazjalny jest powszechny i obowiązkowy, co oznacza, że musi przystąpić do niego każdy uczeń kończący szkołę, gdyż jest to jeden z warunków jej ukończenia.