„Mężczyzna ma serce, które potrafi kochać szczerze i mocno. Ma duszę, która potrzebuje bliskości i zrozumienia. Nie jest kamieniem, choć potrafi być niezwykle silny”.
Janusz Leon Wiśniewski
W dniu 11 marca 2024 roku uczennice z klasy 7b – Emilia Klimkiewicz, Nikola Klimkiewicz, Maja Kustra, Maja Lorenc, Julia Mazurek, Julia Szepieniec, Zuzanna Szwarc, Lena Wiernusz, Aleksandra Wiśniowska, Anna Ziajka, Nikola Zima – wręczyły swym kolegom oraz wychowawcy Panu Waldemarowi Kilarowi upominki z okazji Dnia Mężczyzn, celebrowanego w Polsce 10 marca. Przypomnijmy, że święto to jest obchodzone od 1999 roku i cieszy się coraz większą popularnością. Ma na celu promowanie wartości, jakie mężczyźni wnoszą do świata, i podkreślanie pozytywnych wzorców do naśladowania.
W dniu 8 marca 2024 roku uczniowie klasy 2a naszej szkoły uczcili Święto Kobiet. Drugoklasiści wręczyli portrety, kwiaty i słodkości swoim koleżankom. Nie zapomnieli też o nauczycielkach. Były życzenia, uśmiechy, czułe spojrzenia i uściski. A wszystko to w dowód sympatii, przyjaźni, wdzięczności i szacunku. Z tej okazji uczniowie poznali też historię święta, postacie wielkich Polek i ich zasługi. Rozmawiali też o zaletach kobiet.
Był to dzień pełen radości i niezapomnianych doznań.
wychowawczyni Urszula Koźma
Dnia 8 marca 2024 roku uczniowie naszej szkoły wzięli udział w nietypowej lekcji języka angielskiego. Zadaniem uczniów było przygotowanie i zaprezentowanie zdrowego zestawu śniadaniowego w języku angielskim. Uczniowie spisali się na medal; wśród zestawów śniadaniowych znalazły się kanapki, jogurty, sałatki owocowe, rogaliki i ciastka, owoce i warzywa. Zadanie nie tylko umożliwiło uczniom zastosowanie gramatyki i słownictwa w praktyce, ale także zmobilizowało ich do twórczego myślenia, samodzielnego planowania i sprawnego działania. Miejmy nadzieję, że zdrowe przekąski na zawsze pozostaną w menu młodzieży. Zajęcia realizowane były w ramach projektu „Trzymaj Formę”.
„Kobieta jest jak księżyc – zawsze oświetla ciemność”.
Elizabeth Gilbert
W dniu 8 marca 2024 roku zajęcia wychowawcze w klasie 7b miały niezwykle piękną oprawę. Z rozmachem udekorowana klasopracownia języka polskiego była świadkiem uroczystości przygotowanej z okazji Dnia Kobiet. Pan Waldemar Kilar najpierw złożył wszystkim uczennicom – wychowankom najserdeczniejsze życzenia. Oto ich oryginalna treść:
Cesarz Francuzów Napoleon Bonaparte, którego historia zapamiętała jako genialnego stratega i wybitnego męża stanu, a także jako niezrównanego admiratora płci niewieściej, powiedział: „Każda kobieta jest piękna: podoba się oczom i sercu, gdyż jest klejnotem i skarbem”. Ta mądra myśl, mimo upływu lat, nie straciła na znaczeniu i pozostaje aktualna.
Niech uśmiech zawsze gości na Waszych twarzach, a pozytywna energia nigdy Was nie opuszcza. Miejcie czas na odpoczynek i refleksję, pamiętając o tym, że „jutro jest zawsze świeże i wolne od błędów”, że zawsze warto marzyć i zdążać tam, gdzie – jak powiada poeta – „świecą ideałów blaski”. Czerpcie radość z małych rzeczy, bo okruchy dnia codziennego tworzą Waszą wyjątkową i niepowtarzalną historię.
Rację miał brazylijski pisarz Paulo Coelho, który powiedział: „Kobieta po prostu widzi rzeczy, których mężczyźni nie są w stanie zauważyć”. Niech ta mądra myśl przyświeca wszelkim Waszym działaniom i będzie inspiracją do podejmowania nowych, twórczych oraz ambitnych wyzwań.
„Poeta pragnie w jasny dzień pokazać światło księżyca”.
Jean Cocteau
W dniu 21 marca 2024 roku obchodzić będziemy Światowy Dzień Poezji, ustanowiony przez UNESCO w 1999 roku. Z tej okazji nauczyciele języka polskiego: Pani Alicja Kabiesz i Pan Waldemar Kilar organizują Szkolny Konkurs Literacki, skierowany do uczniów klas 4-8. Zadanie polega na zapoznaniu się z wierszem Zbigniewa Herberta „Pudełko zwane wyobraźnią” i napisaniu ciągu dalszego utworu.
Jeśli jesteś wrażliwy, lubisz poezję, piszesz do szuflady, spróbuj swych sił i stań w konkursowe szranki. Niczym wytrawny epigon postaraj się, naśladując styl Herberta, dopisać autorskie trzy strofy. Zauważ, że:
• liryk poety jest wierszem białym, czyli pozbawionym rymów,
• dominantą kompozycyjną każdej zwrotki u Herberta jest czasownik w drugiej osobie liczby pojedynczej trybu rozkazującego,