• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Konkurs Pięknego Czytania w klasach trzecich

„Wszyscy chcemy, aby nasze dzieci wyrosły
na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi.
Jest na to sposób – CZYTAJMY DZIECIOM”.

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, obchodzony 29 września, został ustanowiony przez Polską Izbę Książki w rocznicę urodzin Janiny Porazińskiej – autorki utworów dla dzieci i młodzieży. Święto to jest doskonałą okazją, aby uświadomić dzieciom, tym starszym i młodszym, jakie korzyści przynosi głośne czytanie i dlaczego warto czytać. Zalet czytania jest mnóstwo, wśród nich należy podkreślić rozwijanie wyobraźni, wzbogacanie słownictwa, ćwiczenie pamięci i koncentracji uwagi, uczenie samodzielności, rozbudzanie kreatywności oraz logicznego myślenia.
Jak co roku, szkolna biblioteka włączyła się w kampanię propagującą głośne czytanie wśród dzieci i nauczycieli. Tym razem najstarsi uczniowie edukacji wczesnoszkolnej podjęli wyzwanie.

Trzecioklasiści, wyłonieni we wstępnych eliminacjach, wzięli udział w Szkolnym Konkursie Pięknego Czytania. Uczestnicy zaprezentowali wybrane przez siebie fragmenty „Kajtkowych przygód” Marii Kownackiej oraz „Sposobu na Elfa” Marcina Pałasza.
Wystąpienia młodych lektorów oceniało jury w składzie: Pani Agnieszka Szul, Pani Jolanta Pietruszka i Pan Waldemar Kilar. Jurorzy szczególną uwagę zwracali na płynność, dykcję oraz właściwy dobór i interpretację czytanego tekstu. Najpiękniej zaprezentowali się Emilia Żaromska i Filip Jurasz, którzy zdobyli tytuł Mistrza Pięknego Czytania. Drugą lokatę uzyskał Mateusz Jakieła, a na trzecim miejscu uplasowali się Karol Pitrus i Tymoteusz Niemczyk. Specjalne wyróżnienia przyznano dla Laury Madej, Antoniego Hanusa i Mikołaja Sucha.
Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy, aby czytanie było dla nich zawsze piękną i niezwykłą przygodą.