• Nasza szkoła

Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

• Wyjątkowe wycieczki

Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

• Chór Kantata

Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

• Odkrywamy talenty

W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

• Sukcesy sportowe

Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

• Wysoki poziom nauczania

Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Wycieczka klas czwartych w Pieniny

„Patrzenie na piękno przyrody jest pierwszym krokiem do oczyszczenia umysłu”.

Amit Ray

W dniu 18 maja 2022 roku uczniowie klas czwartych pod opieką wychowawców – Pani Alicji Szymanowskiej i Pana Józefa Krzysztyńskiego oraz Pani Jolanty Pietruszki wybrali się na długo oczekiwaną wycieczkę w Pieniny. Ekscytacja była tym większa, ponieważ była to pierwsza wspólna całodniowa wycieczka od początku edukacji w szkole podstawowej.
Pierwszym punktem programu wycieczki był przyjazd do Jaworek. Z parkingu wyruszyliśmy na spacer Wąwozem Homole. Z zachwytem spoglądaliśmy po drodze na rozwijającą się i budzącą się do życia przyrodę, słuchając opowiadań Pana Mateusza – naszego pilota a zarazem przewodnika. Po krótkim odpoczynku przy ,,Otwartych Księgach” wróciliśmy tą samą trasą do autokaru.

Następnie udaliśmy się do Kluszkowiec, gdzie u stóp góry Wdżar czekała nas moc emocji – zjazdy saneczkami po torze Alpin Coaster o długości 900 metrów. Bawiliśmy się wspaniale rozwijając prędkość zjazdów nawet do 40 kilometrów na godzinę.
Podekscytowani wróciliśmy do autokaru aby udać się do Czorsztyna, gdzie zwiedziliśmy ruiny średniowiecznego zamku. Następnie zeszliśmy pieszo do niedalekiej przystani, z której popłynęliśmy statkiem w rejs po Jeziorze Czorsztyńskim, docierając do Niedzicy. Tutaj obejrzeliśmy z zewnątrz zamek, wysłuchaliśmy przerażających opowieści Pana Mateusza o duchach. Pobyt w Niedzicy zakończyliśmy spacerem po zaporze, podziwiając wspaniałe malowidło przestrzenne. Na koniec dokonaliśmy upragnionych zakupów pamiątek, zjedliśmy smaczne lody i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. W Maszkowicach czekał na nas przepyszny obiad i bardzo miła obsługa. Zadowoleni i troszkę zmęczeni dotarliśmy do szkoły w Posadzie Górnej o godzinie 20.20.
Wycieczka w Pieniny była dla wszystkich bardzo ważną lekcją, gdyż odkryła przed nami ciekawe zakątki naszego kraju, wzbogaciła naszą wiedzę i dostarczyła niezapomniane wrażenia.