• Nasza szkoła

Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

• Wyjątkowe wycieczki

Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

• Chór Kantata

Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

• Odkrywamy talenty

W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

• Sukcesy sportowe

Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

• Wysoki poziom nauczania

Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Wycieczka klas ósmych do Warszawy

„Należy podróżować, by się czegoś nauczyć”.

Mark Twain

W dniu 28 kwietnia 2022 roku klasy ósme pod opieką wychowawców: Pani Marii Szczepaniak i Pana Artura Piotrowskiego oraz Pani Eweliny Żukowskiej wybrały się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Wreszcie, po dwuletniej pandemii uczniowie mogli wspólnie spędzić czas. Po przyjeździe do stolicy, pierwszym punktem zwiedzania były Łazienki Królewskie - zespół pałacowo-parkowy założony w XVIII w. z inicjatywy Stanisława Augusta Poniatowskiego. Park ten, podobnie jak w momencie utworzenia, jest miejscem licznych wydarzeń o charakterze kulturowym, naukowym, rozrywkowym i sportowym, a także ulubionym miejscem spacerów warszawiaków. Stamtąd udaliśmy się do Zamku Królewskiego, który znajduje się przy ulicy Zamkowej. Pierwotnie była to rezydencja książąt mazowieckich, a od XVI w. siedziba władz I Rzeczypospolitej: króla, Sejmu i Senatu.

Obecnie pełni funkcję muzeum, przyjmowane są również oficjalne wizyty i organizowane spotkania państwowe. Później spacerowaliśmy ulicami Starego Miasta, wśród kolorowych kamieniczek, które są wierną repliką tych sprzed wojny. Oglądaliśmy budowle sakralne, np. Kościół św. Anny, Katedrę św. Jana czy Sanktuarium Matki Boskiej Łaskawej. Udaliśmy się też na Rynek Nowego Miasta, które powstało na przełomie XIV i XV w. i przylega od północy do Starego Miasta. Szliśmy jedną z najpopularniejszych ulic stolicy - Krakowskim Przedmieściem, gdzie widzieliśmy Kościół Świętego Krzyża. Ruszyliśmy śladami wybitnych postaci - Marii Skłodowskiej-Curie, Fryderyka Chopina, księcia Józefa Poniatowskiego. Na Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego zobaczyliśmy Grób Nieznanego Żołnierza, który stanowi światowej sławy pomnik historyczny. Powstał on w 1925 r. w hołdzie poległym w walce o niepodległość. W pierwszym dniu pobytu w Warszawie nie zabrakło również czasu na zakup pamiątek i wizytę w Złotych Tarasach.
Drugi dzień rozpoczęliśmy od obejrzenia nowoczesnych, szklanych wieżowców - najwyższy z nich to Varso Place, który ma 310 m wysokości. Następnie poszliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego, które zostało otwarte w 2004 r. w przeddzień 60. rocznicy wybuchu powstania. Obiekt ma charakter interaktywny i narracyjny, oddziałuje na zwiedzających obrazem, światłem i dźwiękiem. Placówka dokumentuje historię, prowadzi działalność naukowo-badawczą oraz edukacyjną poświęconą dziejom powstania, a także historii i działalności Polskiego Państwa Podziemnego. Stanowi hołd wobec tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę, pokazując młodym pokoleniom Polaków sens tamtych wydarzeń. Kolejnym celem naszej wyprawy były Stare Powązki, założone w 1790 r. Nekropolia rozciąga się na obszarze 44 h. Szacuje się, że zostało tu pochowanych blisko milion osób. To miejsce pochówku wielu wybitnych Polaków ze świata sztuki, kultury, nauki, polityki i sportu. Ze Starymi Powązkami sąsiaduje Cmentarz Wojskowy, który powstał na początku XX w. Znajdują się tu liczne kwatery poświęcone m. in. Powstańcom Styczniowy, Warszawskim. W Kwaterze Brzozowych Krzyży widzieliśmy groby „Zośki”, „Rudego” i „Alka” - bohaterów lektury „Kamienie na szaniec”. Stamtąd pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki, który jest najbardziej rozpoznawalnym budynkiem w mieście. Powstał w 1955 r. Obecnie działają tu teatry, muzea, kino. My wyjechaliśmy na 30. piętro na punkt widokowy, gdzie z wysokości 114 m podziwialiśmy piękną panoramę stolicy. W Pałacu Kultury i Nauki zjedliśmy smaczny obiad i wyruszyliśmy na PGE Narodowy. Jest to najnowocześniejsza arena wielofunkcyjna, wybudowana na turniej Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Tam mogliśmy nie tylko zasiąść na trybunach i poczuć się jak prawdziwi kibice piłki nożnej, ale obejrzeć loże VIP, miejsca prasowe dla mediów czy gości specjalnych, szatnie i pomieszczenia dla ekip, sale konferencyjne. Byliśmy na najwyższym punkcie na poziomie trybun. Stadion był naszym ostatnim miejscem zwiedzania. Stąd wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Wrażenia i nowe doświadczenia na pewno pozostaną w pamięci, gdyż był to nasz ostatni wspólny wyjazd.