Projekt edukacyjny ,,Czytam z klasą” w klasie 2b

„Kto czyta książki - żyje podwójnie”.

Umberto Eco

Książka jest przyjacielem człowieka, szczególnie gdy nie wiemy, jak wykorzystać wolny czas. Usiądź wygodnie w fotelu w deszczowy dzień i otwórz ciekawą książkę - rozpocznie się magia...
Druga edycja projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III przypadła na rok szkolny 2020/2021. Uczniowie klasy 2b naszej szkoły w tym roku dołączyli do uczestników projektu.
Pierwsza edycja, mimo, że w nazwie miała zapis „ogólnopolska”, swym zasięgiem objęła zagraniczne szkoły polonijne.
Tegoroczna edycja projektu edukacyjnego „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” ma zasięg międzynarodowy i skierowana jest do uczniów klas I-III.

W bieżącym roku postacią przewodnią po projekcie stanie się mała chmurka Tosia, która ukaże dzieciom nurtujące ją problemy, związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz zachęci uczniów do rozwiązania bardzo ważnych problemów natury ekologicznej. Wszystko będzie spójne z czytaną lekturą.
W projekcie pojawiły się trzy moduły, z których każdy był bezpośrednio związany z porą roku (jesień, zima, wiosna).
W trakcie realizacji projektu przez klasę 2b w każdym z modułów wybrana była jedna lektura, do której wykonano, co najmniej cztery zadania. Lektury były czytane przez nauczyciela lub samodzielnie przez uczniów. Po zrealizowaniu każdego modułu nauczyciel umieszczał na stronie projektu sprawozdanie w formie opisu i kilku zdjęć i otrzymywał od autora projektu potwierdzenie realizacji tego modułu.
Projekt był zgodny z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021.
Dzięki uczestnictwu w projekcie uczniowie rozbudzali wyobraźnię literacką - lektura kojarzyła się z czymś fajnym, rozwijali aktywność czytelniczą, poruszali ważne kwestie związane z ochroną środowiska.
Dwukropek dołączył do międzynarodowego projektu edukacyjnego „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III, którego twórczynią jest Pani Honorata Szanecka.
Projekt okazał się ciekawą formą, w której można spotkać się z książką, poprzez różnorodne działania zachęca do sięgania po książkę. Wymiernym efektem jest poprawa jakości czytania przez uczniów, którzy zaczęli traktować czytanie jako ciekawy sposób spędzania czasu. Innowacyjność zajęć przyczyniła się do rozwijania u dzieci przede wszystkim kreatywności i twórczego myślenia oraz zwiększenia zainteresowania czytelniczego. Wpłynęła również na umiejętność współpracy w grupie.
Warto kontynuować taką formę nauki w przyszłości.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z wykonanych działań uczniów.