• Nasza szkoła

Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

• Wyjątkowe wycieczki

Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

• Chór Kantata

Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

• Odkrywamy talenty

W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

• Sukcesy sportowe

Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

• Wysoki poziom nauczania

Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Wyjazd na Słowację

Dnia 08.10.2004r. dziesiątka uczniów klas trzecich gimnazjum wraz z opiekunami (p. Paweł Kinelski oraz p. Piotr Cisek) wyjechała na wycieczkę do słowackiego Svidnika i okolic. O godzinie 8:15 wyjechaliśmy spod szkoły mikrobusem wynajętym od niezidentyfikowanej firmy przewozowej. Po godzinnej podróży byliśmy już na miejscu, gdzie zostaliśmy milo powitani przez zagranicznych kolegów. Po wymianie standartowych grzeczności udaliśmy się wspólnie pod pomnik generała Ludvika Svobody, w latach 1968 - 1975 prezydenta ówczesnej Czechosłowacji. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Kultury Ukraińsko - Rusińskiej, instytucji narodowej, której przesłaniem jest dokumentacja historycznego, kulturalnego i społecznego rozwoju Rusinów i Ukraińców od najdawniejszych czasów po współczesność. Obiekt ten jest najstarszym muzeum etnograficznym na Słowacji. Można tam podziwiać różnorakie pamiątki - począwszy od prehistorycznych przedmiotów wykopaliskowych, poprzez dzieła literatury słowiańskiej, na strojach ludowych skończywszy. Zwiedzanie uwieńczył krótki spektakl filmowy. Po konsumpcji wybornych dań kuchni słowackiej w restauracji o niezwykle intrygującej nazwie - Rubin, pojechaliśmy do cerkwi w Żyznym Komorniku.

Mieliśmy okazję również zobaczyć cmentarz żydowski, znajdujący się tuż obok cerkwi. Zwiedziliśmy również przygraniczny cmentarz w Barwinku, gdzie spoczywają żołnierze polegli podczas II wojny światowej. Ostatnim punktem naszego wyjazdu była inscenizacja bitwy w plenerze Przełęczy Dukielskiej, zorganizowana z okazji 60. rocznicy wybuchu powstania. Tam z kolei mieliśmy okazję zobaczyć, jak wygląda obraz bitwy, zapoznać się z wieloma manewrami wojennymi. To widowisko prócz bólu uszu wywołało również wielkie emocje i na wszystkich wywarło ogromne wrażenie. Trochę zasmuceni, że to już koniec wypadu, jednak zadowoleni z przyjemnie spędzonego czasu, ok. godziny 16:30 powróciliśmy do szkoły. Wycieczka na pewno zapadnie nam w pamięci na długo. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak tylko cieszyć się, że to właśnie my mieliśmy okazję uczestniczyć w tym wyjeździe i zachęcać wszystkich do odwiedzania pięknych i malowniczych zakątków Słowacji.