• Nasza szkoła

Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

• Wyjątkowe wycieczki

Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

• Chór Kantata

Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

• Odkrywamy talenty

W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

• Sukcesy sportowe

Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

• Wysoki poziom nauczania

Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Wycieczka klas piątych w Pieniny

”Góry są po to, by przeżywać w nich radość zdobywcy,
by wznieść się ponad siebie”.

Jan Alfred Szczepański

W dniach 20-21 maja 2019 roku piątoklasiści uczestniczyli w wycieczce do Krościenka n. Dunajcem, Czorsztyna i Niedzicy.
W pierwszym dniu naszym celem było zdobycie najwyższego szczytu Masywu Trzech Koron - Okrąglicy (982m). Po przyjeździe do Krościenka n. Dunajcem udaliśmy się w górską wspinaczkę. Szliśmy żółtym i niebieskim szlakiem, które wiodły przez przełęcze Szopka i Siodło oraz Zamkową Górę. Trasa była bardzo zróżnicowana, pocięta głębokimi dolinami potoków, porośniętymi lasem.
Wapienne podłoże, turnie i różnorodność środowisk sprawiają, że występuje tu wiele rzadkich gatunków roślin. Po trudnej i męczącej trasie, która trwała dwie i pół godziny, dotarliśmy do najatrakcyjniejszego miejsca - platformy widokowej, skąd rozpościera się cudowny krajobraz na przełom Dunajca, obszar Pienińskiego Parku Narodowego, a także na Tatry, Beskid Sądecki, Gorce i Beskid Żywiecki.

Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć, udaliśmy się w drogę powrotną, która była równie wyczerpująca. W nagrodę za wytrwałość poszliśmy w Krościenku do znanej cukierni na degustację pysznych lodów. Stamtąd pojechaliśmy autokarem do Kluszkowców, gdzie znajduje się pensjonat „Szarotka”. Po zjedzeniu obiadokolacji, mieliśmy czas wolny, który przeznaczyliśmy na gry i zabawy integracyjne.
W drugim dniu, po śniadaniu i wykwaterowaniu, przejechaliśmy pod górę Wdżar, aby wyjechać na jej szczyt kolejką krzesełkową. Wdżar przypomina stożek wulkaniczny, dlatego nazywana jest wygasłym wulkanem. Stojąc na wierzchołku tej góry, podziwialiśmy piękne widoki, m.in. na Pasmo Lubania. Kolejną atrakcją, tym razem z dużą dawką adrenaliny, był zjazd kolejką grawitacyjną „Alpine Coaster”. Następnie udaliśmy się do Czorsztyna, aby stamtąd, gondolkami przez Jezioro Czorsztyńskie, dotrzeć na drugi jego brzeg, gdzie jest zamek w Niedzicy. Powstał on w początkach XIV wieku i należy do najcenniejszych w Polsce zabytków architektury obronnej. Spacerowaliśmy po zaporze i oglądaliśmy obraz 3D, który przedstawia trzy żywioły. Do Czorsztyna wróciliśmy stateczkiem, by zwiedzić ruiny zamku: przyziemia Baszty Baranowskiego, zamku średniego i głównego. Taras widokowy, z którego rozciąga się piękny pejzaż na Jezioro Czorsztyńskie, Tatry i rezerwat „Zielone Skałki”, był ostatnim punktem naszej podróży. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Maszkowicach, aby zjeść obiad. Do Posady Górnej dotarliśmy późnym wieczorem.
Wycieczka w Pieniny była niezwykle cenną lekcją, gdyż odkryła przed nami nieznane dotąd magiczne miejsca, wzbogaciła naszą wiedzę i dostarczyła niezapomniane wrażenia.
Opiekunami uczniów byli wychowawcy: Pani Maria Szczepaniak, Pan Artur Piotrowski i Ksiądz Tomasz Dziob.