„Talent – to robić z łatwością to, co jest trudne dla innych.
Robić to, co niemożliwe dla talentu – oto geniusz”.
Henri Frederic Amiel
W dniu 17 stycznia 2018 roku ogłoszono wyniki XXI Ogólnopolskiego Konkursu Humanistycznego „Alfik”, adresowanego do uczniów ze szkół podstawowych i gimnazjalnych. Doskonale zaprezentowali swe umiejętności polonistyczne wychowankowie z Posady Górnej. Karol Jurasz z klasy IIIA zajął 1. miejsce w województwie podkarpackim i 1. miejsce w kraju! Wygrał tygodniowy pobyt na obozie wakacyjnym w Serpelicach nad Bugiem. Gratulujemy!
Poniżej prezentujemy najbardziej wartościowe wyniki naszych uczniów:
Lp. |
Imię i nazwisko ucznia |
Klasa |
Miejsce |
Miejsce |
Imię i nazwisko opiekuna |
Szkoła Podstawowa |
|||||
1. |
Jan Fabisz |
3b |
29. |
1013. |
Magdalena Kasperkowicz |
2. |
Julia Malinowska |
5a |
19. |
515. |
Alicja Kabiesz |
3. |
Krzysztof Kasperkowicz |
6a |
4. |
124. |
Waldemar Kilar |
4. |
Jan Telega |
6b |
11. |
310. |
Alicja Kabiesz |
Gimnazjum |
|||||
5. |
Piotr Tuchowski |
IIA |
2. |
58. |
Maria Szczepaniak |
6. |
Filip Cisek |
IIB |
10. |
111. |
Waldemar Kilar |
7. |
Maja Bolanowska |
IIA |
20. |
176. |
Maria Szczepaniak |
8. |
Otylia Landsmann |
IIB |
21. |
212. |
Waldemar Kilar |
9. |
Kamila Małek |
IIB |
22. |
228. |
Waldemar Kilar |
10. |
Dominika Pęcak |
IIB |
24. |
272. |
Waldemar Kilar |
11. |
Joanna Głowacka |
IIB |
28. |
291. |
Waldemar Kilar |
12. |
Karol Jurasz |
IIIA |
1. |
1. |
Waldemar Kilar |
13. |
Anna Kuszel |
IIIA |
2. |
11. |
Waldemar Kilar |
14. |
Aleksandra Bolanowska |
IIIA |
3. |
40. |
Waldemar Kilar |
15. |
Marcelina Hanus |
IIIA |
4. |
49. |
Waldemar Kilar |
16. |
Martyna Jasina |
IIIA |
4. |
49. |
Waldemar Kilar |
17. |
Jan Jurasz |
IIIA |
9. |
114. |
Waldemar Kilar |
18. |
Kamila Frącek |
IIIA |
13. |
136. |
Waldemar Kilar |
19. |
Karolina Rygiel |
IIIA |
13. |
136. |
Waldemar Kilar |
Celem Ogólnopolskiego Konkursu Humanistycznego „Alfik” jest promocja uzdolnionej młodzieży, popularyzacja literatury, sztuki i kultury języka polskiego oraz rozwijanie zainteresowań i kompetencji uczniów. Konkurs motywuje do rozwijania samodzielności, twórczego myślenia, samodyscypliny oraz podejmowania intelektualnych wyzwań. Pozwala również diagnozować potencjał i zaangażowanie uczniów, jak również odkrywać ich uzdolnienia i talenty. Udział w konkursie pomaga uczestnikom zdobyć dodatkowe punkty w staraniach o przyznanie stypendiów oraz ułatwia osiąganie lepszych ocen w szkole dzięki utrwalaniu, poszerzaniu i porównaniu swojej wiedzy w skali ogólnopolskiej.