Walentynkowa „Randka w ciemno” w klasie 5a

„Miłość jest jak wiatr. Nie możesz jej zobaczyć, ale możesz ją poczuć”.

W dniu 14 lutego 2017 roku uczniowie z klasy 5a pod opieką swego wychowawcy Pana Waldemara Kilara przygotowali bardzo ciekawy, dowcipny i pełen humoru program artystyczny osnuty wokół popularnego niegdyś teleturnieju „Randka w ciemno”. Gospodynią programu była Aleksandra Hanus, która z właściwą sobie ekspresją powitała zebranych gości. Krótko przedstawiła życiorys świętego Walentego – patrona dnia zakochanych, a następnie zaprosiła widzów do wspólnej zabawy.
W „Randce w ciemno” wzięli udział: Izabela Siręga (jako zaproszony gość) oraz Marcin Bek, Damian Hanus, Karol Krasowski i Miłosz Smerecki (jako kandydaci). W drugiej odsłonie programu uczestniczyli: Filip Zięba (jako gość) a także Angelika Gacek, Weronika Hanus, Barbara Materniak i Emilia Węglowska (jako kandydatki). Uczestnicy zostali wzięci w krzyżowy ogień pytań. Musieli się wykazać szeroką wiedzą ogólną, testowano ich charakter oraz poziom wiedzy o kulturze i otaczającym świecie. Ostatecznie program wygrali: Izabela Siręga i Karol Krasowski oraz Filip Zięba i Emila Węglowska. Od sponsora tytularnego otrzymali voucher na wycieczkę… palcem po mapie.

Program został okraszony występami artystycznymi uczniów. Doskonale zaprezentowała się Izabela Siręga, która z niezwykłą maestrią odegrała na skrzypcach kompozycję „My Heart Will Go On” Jamesa Hornera z filmu „Titanic” w reżyserii Jamesa Camerona. Towarzyszyły jej Aleksandra Graboń i Angelika Gacek, które zaśpiewały poruszający przebój Celine Dion. Akompaniowała im na gitarze Weronika Hanus. Zwieńczeniem występów była recytacja liryku polskiego romantycznego poety Adama Mickiewicza „Do M***” w wykonaniu Aleksandry Hanus. Utwór podejmujący temat miłości spinał występy uzdolnionych artystycznie uczniów. Na zakończenie wszyscy zostali obdarowani upominkami w dowód sympatii i przyjaźni.
Spotkanie walentynkowe było okazją nie tylko do kultywowania tradycji i zwyczajów związanych z osobą świętego Walentego, ale także stało się pretekstem do ćwiczenia umiejętności publicznych wystąpień, kulturalnej i mądrej zabawy w kameralnym gronie, wreszcie – do integracji w środowisku szkolnym.