• Nasza szkoła

Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

• Wyjątkowe wycieczki

Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

• Chór Kantata

Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

• Odkrywamy talenty

W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

• Sukcesy sportowe

Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

• Wysoki poziom nauczania

Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Wycieczka do Londynu

Dnia 12 kwietnia 2023 roku uczniowie ZSP w Posadzie Górnej wraz z opiekunami, po półgodzinnej przeprawie Eurotunelem, docierają do miasta Folkstone w Anglii.
Zwiedzanie rozpoczynamy od Greenwich – wschodniej dzielnicy Londynu, słynącej z Królewskiego Obserwatorium Astronomicznego, położonego w przepięknym parku.
Podziwiamy niezwykłą panoramę miasta oraz fotografujemy się na południku zerowym, od którego liczy się długość geograficzną. Po krótkiej przechadzce ulicami angielskiej stolicy docieramy do klippera herbacianego Cutty Sark (obecnie muzeum), wsiadamy na statek wycieczkowy kursujący po Tamizie, z pokładu którego oglądamy nowoczesne drapacze chmur oraz średniowieczne zabytki. Londyn szokuje nas swoją różnorodnością. Następnym punktem programu jest przejażdżka London Eye – diabelskim młynem o wysokości 135 metrów, którego pełny obrót trwa 30 minut, a niewielka prędkość pozwala na wsiadanie i wysiadanie bez zatrzymania koła.

Nasza ekipa zajmuje dwie klimatyzowane kapsuły – a jest ich wszystkich 32. Z góry spoglądamy na Tamizę, Big Bena, Pałac Buckingham i Parlament. Po przejażdżce London Eye udajemy się do London Aquarium, gdzie poznajemy morskie stworzenia. Pod koniec dnia spotykamy się z rodzinami, które goszczą nas przez następne dni.
Drugiego dnia dużo wędrujemy. Towarzyszy nam deszcz. Zaczynamy od Katedry Westminsterskiej i Parlamentu. Mijając Downing Street, ulicę przy której mieszka Premier, przemieszczamy się w stronę Pałacu Buckingham. Kilkukrotnie zmieniamy punkt obserwacyjny, oglądając uroczystą zmianę warty. Maszerujący strażnicy królewscy, orkiestra, policja konna, tłumy turystów. Po wizycie w Chinatown i Piccadilly Circus składamy wizytę w Hamleys – jednym z największych sklepów zabawkowych na świecie.
Kolejny dzień spędzamy w dworskiej atmosferze ulubionego pałacu królowej Elżbiety IIWindsoru. Zwiedzanie rozpoczynamy od domku dla lalek królowej Marii – miniaturowej repliki zamku Windsor. Domek jest imponujący – posiada instalację elektryczną, 2 windy, kanalizację, zastawy stołowe, książki oprawione w skórę oraz dywany. Następnie udajemy się do średniowiecznej Kaplicy św. Jerzego, gdzie znajduje się grobowiec królowej Elżbiety II i jej małżonka księcia Filipa. Komnaty reprezentacyjne to kolejny punkt naszej wizyty w Windsorze – podziwiamy zbiory podarunków królowej Wiktorii, kolekcję obrazów autorstwa Hansa Holbeina, gobeliny, meble i broń. Po południu udajemy się do Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud. Figury wyglądają jak żywe. Ed Sheeran, Lady Gaga, Ariana Grande, księżna Diana, Royal Family – każdy znajdzie coś dla siebie. Muzeum zapewnia nam inne atrakcje – kino 4D oraz przejażdżkę londyńskimi taksówkami Spirit of London – podróż w czasie przez historię Londynu.
Największą atrakcją kolejnego dnia jest wizyta w Studio Warner Bros, gdzie nagrywano filmy o Harrym Potterze. Z niedowierzaniem wchodzimy do Wielkiej Sali, którą znamy z filmu. Widzimy Gabinet Dumbledorea, Chatkę Hagrida, idziemy Ulicą Pokątną, spotykamy Hardodzioba w Strasznym Lesie, przechadzamy się peronem 9 i 3/4, fotografujemy potężną makietę Hogwartu, kolekcjonujemy pieczątki do paszportu Studia Warner Bross.
Następnie udajemy się do dzielnicy Kensington aby odwiedzić Muzeum Historii Naturalnej. Kolekcja muzeum liczy ponad 70 milionów eksponatów, umieszczonych w 5 działach – botanika, entomologia, mineralogia, paleontologia i zoologia. Zwiedzamy symulator trzęsienia ziemi, oglądamy 6-metrowy plaster z pnia sekwoi, trafiamy do sekcji muzeum, w której spotykamy interaktywne dinozaury naturalnych rozmiarów. Science Museum, które znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Muzeum Historii Naturalnej to odpowiednik naszego polskiego Centrum Nauki Kopernik; to tu poznajemy tajniki matematyki, fizyki i astronomii.
Podczas naszej wycieczki przez dwa dni korzystamy z komunikacji miejskiej – podróżujemy metrem oraz czerwonym, piętrowym autobusem. Poznajemy miasto. W ostatnim dniu odczuwamy smutek, gdyż zbliża się koniec naszej przygody. To kolejny dzień spacerowy – mijamy Teatr Szekspira The Globe, Muzeum Sztuki Współczesnej Tate Modern, przechodzimy przez Kładkę Milenijną, której zwieńczeniem jest Katedra Świętego Pawła, zaprojektowana przez Sir Christophera Wrena. Wchodzimy na most zwodzony The Tower Bridge – niebieski symbol Londynu z pocztówek. Po zejściu z mostu odkrywamy jeszcze jedno niezwykłe miejsce – Doki Świętej Katarzyny – kompleks rekreacyjny i mieszkalny, miejsce, gdzie londyńczycy cumują swe łodzie. Zwieńczeniem naszego pobytu jest wizyta średniowiecznej twierdzy – Tower of London. Oprowadza nas Natalie – anglojęzyczna przewodniczka, która w bardzo ciekawy sposób przybliża nam historię i ciekawostki o zamku; punktem kulminacyjnym jest wizyta w skarbcu, gdzie podziwiamy insygnia władzy królewskiej, a szczególnie koronę św. Edwarda, która wkrótce spocznie na głowie króla Karola III.
Czas wracać. Pokonujemy Kanał La Manche i docieramy do Calais, skąd ruszamy w drogę powrotną do domu.
Nasza wycieczka to dowód, że podróże kształcą i poszerzają nasze horyzonty, sprawiają, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Przede wszystkim podszkoliliśmy język angielski, rozmawiając z rodzinami goszczącymi, obsługą restauracji i muzeów czy przypadkowymi, życzliwymi Brytyjczykami. Staliśmy się bardziej odpowiedzialni, punktualni, ale też czujni i ostrożni. Poznaliśmy nowych ludzi oraz skosztowaliśmy nowych smaków. Już planujemy kolejną wycieczkę.