• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Ósmoklasiści przystąpili do egzaminu z języka polskiego

„Non scholae sed vitae discimus”.
„Uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia”.

W dniu 16 czerwca 2020 roku 35 uczniów z klas 8a i 8b przystąpiło do egzaminu z języka polskiego, z którego zostały zwolnione dwie wychowanki: Gabriela Smerecka i Aleksandra Hanus jako laureatki Konkursu Języka Polskiego. Uczniowie rozwiązywali arkusz złożony z 22 zadań na łączną sumę 50 punktów możliwych do uzyskania. Polecenia opracowano na podstawie lektur obowiązkowych: powieści „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza, opowiadania „Artysta” Sławomira Mrożka, a także tekstu publicystycznego „Życie z pasją” Małgorzaty Smoczyńskiej. Należało m.in. dokonać esencjonalnego streszczenia tekstu, napisać komentarz jako swój głos w dyskusji „Czy pasja nadaje cel i sens naszemu życiu”, zredagować ogłoszenie na temat spotkania z człowiekiem, który ma niezwykłą pasję itp. Ponadto ósmoklasiści zmierzyli się z wypracowaniem twórczym.

Zaproponowano następujące tematy:
• Napisz przemówienie skierowane do koleżanek i kolegów, w którym przekonasz słuchaczy, że książki mogą być źródłem mądrości.
• Napisz opowiadanie o spotkaniu z bohaterem wybranej lektury obowiązkowej, który podczas spotkania nauczył Cię czegoś ważnego.
Zakodowane prace zostaną ocenione przez niezależnych ekspertów powołanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Krakowie. Wyniki poznamy 31 lipca br. i będą miały one wpływ na wybór szkoły ponadpodstawowej przez naszych absolwentów. Trzymamy za nich kciuki, życząc im szczęścia i wszelkiej pomyślności podczas zmagań egzaminacyjnych z matematyki i języka angielskiego. Połamania piór!