• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Aleksandra Hanus awansowała do zawodów w części ustnej etapu okręgowego I Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych!

„Co my wiemy, to tylko kropelka. Czego nie wiemy, to cały ocean”.

Isaac Newton

W dniu 2 lutego 2020 roku poznaliśmy wyniki części pisemnej zawodów II stopnia I Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych. Przypomnijmy, że 25 stycznia br. w Instytucie Polonistyki i Dziennikarstwa Uniwersytetu Rzeszowskiego odbył się turniej pisemny, na który złożyły się dwie części. Najpierw uczestnicy pisali pracę literacką na jeden z wybranych tematów:
1. Różne oblicza przyjaźni. Jak rozumieją ją młodzi bohaterowie literaccy?
2. Dialogi i spory międzypokoleniowe. Przedstaw różne formy relacji młodych bohaterów literackich z dorosłymi.
3. Obowiązki jako pożegnanie dzieciństwa. Jak z przejściem w dorosłość radzą sobie bohaterowie książek?
4. Jakie postawy wobec przemocy przyjmują bohaterowie powieści dla młodzieży?
5. Obraz rodziny w literaturze. Ciepło i bezpieczeństwo czy chłód, zagrożenie i obojętność?

Po przerwie uczestnicy przystąpili do testu językowego. Zadania wymagały znajomości materiału z zakresu podsystemów języka: fonologicznego, morfologicznego (fleksja i słowotwórstwo), składniowego, leksykalnego. Celem wszystkich poleceń było przede wszystkim zastosowanie wiedzy teoretycznej w praktyce.
Prace pisemne (w części literackiej i językowej) zostały ocenione przez pracowników naukowych Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ostatecznie do zawodów ustnych została zakwalifikowana Aleksandra Hanus, która bardzo dobrze poradziła sobie z testem językowym oraz świetnie napisała pracę literacką poświęconą portretowi rodziny w świetle poznanych utworów. Zawody ustne odbędą się na Uniwersytecie Rzeszowskim 22 lutego br. Wychowance Pana Waldemara Kilara życzymy powodzenia podczas części ustnej, polegającej na rozmowie na temat poezji polskiej.
Dodajmy, że Olimpiada Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych jest niezwykle prestiżowym turniejem wiedzy, sprawdzającym kompetencje polonistyczne o zasięgu ogólnopolskim. Wysoką rangę potwierdzają nie tylko wysoki poziom wiedzy i trudność zadań, wykraczająca poza podstawę programową, ale także fakt, że zawody odbywają się jednocześnie (w tym samym dniu i o tej samej godzinie) w 16 okręgach w całej Polsce – w ośrodkach akademickich każdego z województw.