• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadgimnazjalnych w regionie.

Gracjan Tworek i Zuzanna Kasperkowicz mistrzami pięknego czytania!

„Książka to mistrz, co darmo nauki udziela,
Kto ją lubi – doradcę ma i przyjaciela”.

Ambroży Grabowski

W dniu 20 marca 2019 roku został przeprowadzony z inicjatywy Pani Jolanty Pietruszki i przy współudziale Pana Waldemara Kilara Szkolny Konkurs „Zostań mistrzem pięknego czytania”, adresowany do uczniów klas czwartych. Do rywalizacji o prymat najlepszego lektora stanęło 14 uczestników. Konkurs, który miał na celu nie tylko kształcenie umiejętności pięknego czytania, ale także wyrobienie nawyku czytania, spotkał się z żywym zainteresowaniem ze strony uczniów, którzy w pierwszym etapie zmagań prezentowali fragment wybranej przez siebie prozy. Zgromadzona publiczność oraz jury w składzie: Pani Klaudyna Trygar – Kubusiak, Pani Edyta Krukar pod przewodnictwem Pana Waldemara Kilara, mieli okazję wysłuchać wyjątków z powieści dla dzieci i młodzieży, reprezentujących literaturę powszechną (m.in. „Przygody Hucka Finna” Marka Twaina, „Piętnastoletni kapitan” Juliusza Verne’a, „Mała księżniczka” Frances Hodgson Burnett, „Harry Potter i Komnata Tajemnic” Joanne K. Rowling) i polską (np. „Elf Wszechmogący” Marcina Pałasza, „Czas robotów” z serii „Magiczne drzewo” Andrzeja Maleszki, „Łysol i Strusia” Marcina Wichy).

Podczas drugiego etapu uczniowie odczytywali na głos bez uprzedniego przygotowania arcytrudne łamańce językowe. Oto przykład jednego z nich:
„Chrząszcz brzmi w trzcinie,
W szczękach chrząszcza trzeszczy miąższ,
Czcza szczypawka czka w Szczecinie,
Chrząszcza szczudłem przechrzcił wąż.
Strząsa skrzydła z dżdżu
A trzmiel w puszczy, tuż przy Pszczynie,
Straszny wszczyna szum”.
Jury podczas przesłuchań dokonało oceny publicznych wystąpień uczniów, którym bliska jest kultura żywego słowa. Ocenie podlegały: płynność i bezbłędność czytanego tekstu, prawidłowa dykcja, intonacja oraz dobór lektury. Bezapelacyjne 1. miejsce zajęli Gracjan Tworek i Zuzanna Kasperkowicz. Lokatę 2. przyznano Szymonowi Bałuce i Samuelowi Szczęsnemu. Miejsce na podium uzupełnili: Antoni Kaczor i Zuzanna Michnowicz. Brawa! Laureaci otrzymali nagrody książkowe, a wszyscy uczestnicy okazjonalne dyplomy, materiały piśmiennicze i zakładki do książek. Nagrody ufundował Pan dyrektor Piotr Cisek, który, podsumowując konkurs, podziękował organizatorom za zaangażowanie, a uczniom za twórczy entuzjazm. Zwrócił uwagę, że umiejętność pięknego czytania przekłada się na wysoką jakość publicznych wystąpień i jest przepustką do osiągania sukcesów podczas nauki w szkole oraz w życiu zawodowym. Do zobaczenia za rok!