• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

„Zobaczyć dźwięk, usłyszeć ciszę” - kolejne zajęcia w ramach projektu Uniwersytet Rzeszowski dla Młodych Odkrywców

„Z doświadczenia rozum się mnoży”.

Mikołaj Rej

Dnia 7 marca 2019 roku w naszej szkole zrealizowano kolejne zajęcia z projektu organizowanego przez Uniwersytet Rzeszowski ze Stowarzyszeniem EKOSKOP. Zamysłem tych nietypowych lekcji jest zainspirowanie młodzieży do zagłębienia tajników przedmiotów ścisłych poprzez doświadczenia.
Zajęcia, które prowadził Pan Tomasz Madej dotyczyły tym razem fizyki oraz matematyki. Pierwsza część przebiegała pod hasłem „Zobaczyć dźwięk, usłyszeć ciszę”. Przy użyciu blaszki i rozsypanego na niej cukru pokazano uczniom, jak wyglądają fale dźwiękowe, następnie dano szansę na zbudowanie własnego „instrumentu” złożonego z tuby, słomki i lateksowej rękawiczki. Zademonstrowano również pozyskanie dźwięku z przedmiotów codziennego użytku.

Druga część dotyczyła matematyki w jej praktycznej formie - przedsiębiorczości. Uczniowie podzieleni na grupy kształcili umiejętność współpracy, logicznego myślenia i planowania. Mogli spróbować swoich sił w „biznesie”. Młodzież poradziła sobie z kwestią inwestowania pieniędzy bardzo dobrze, gdyż w każdej grupie wydobyto zysk. To zadanie, pomimo że nie należało do najłatwiejszych sprawiło uczniom wiele frajdy.
Każdy się zgodzi, że forma prowadzonych przez pracowników Uniwersytetu Rzeszowskiego zajęć jest dla uczniów ekscytującą odskocznią od rutynowych lekcji. Nauka przez doświadczenie jest pouczająca i ciekawa, a zarazem owocna. Dzięki niesztampowemu przedstawieniu tematów z fizyki czy przedsiębiorczości i przyjemnej atmosferze każdy uczestnik warsztatów wyniósł z tych lekcji coś dla siebie. Uczniowie z entuzjazmem oczekują następnych zajęć, które mają odbyć się dopiero w czerwcu.