• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Wycieczka klasy IIIa gimnazjum do Sanoka

„Pamiętaj że wszystko, co uczynisz w życiu, zostawi jakiś ślad.
Dlatego miej świadomość tego, co robisz.”

Paulo Coelho

Dnia 16 lutego 2018 roku uczniowie klasy IIIa gimnazjum pod opieką Pań: Agnieszki Kindlik i Edyty Krukar udali się na wycieczkę do Sanoka. Pierwszym punktem  programu był Areszt Śledczy. W bramie grupa została przywitana przez funkcjonariusza działu ochrony, który dokonał kontroli osób ubiegających się o wstęp na teren więzienia. Następnie wychowawca z aresztu wyjaśnił zasady zachowania się i poruszania po terenie jednostki. Uczniowie mieli okazję przekonać się, jak wygląda więzienna codzienność. Cele mieszkalne więźniów, izolatka, gdzie osadzeni trafiają za nieprzestrzeganie regulaminu, plac spacerowy tzw. „spacerniak” czy wystawa różnych prac wykonywanych przez skazanych zrobiły na młodych ludziach ogromne wrażenie. Podczas zwiedzania gimnazjaliści mieli możliwość porozmawiania z więźniem. Dwudziestodwuletni mężczyzna odpowiadał na pytania uczniów i przestrzegał ich przed popełnianiem błędów, za które później trzeba płacić bardzo wysoką cenę braku wolności.

Zasieki, druty i dźwięki zamykanych za nimi metalowych krat na długo pozostaną w pamięci. Na koniec wszyscy udali się do świetlicy w budynku administracji, gdzie obejrzeli film „Przejściówka”, przedstawiający sposób przyjmowania osadzonych do jednostki penitencjarnej. Celem wycieczki była profilaktyka - jakie są konsekwencje złych zachowań, nieprzystosowania społecznego i działań powszechnie nieakceptowanych oraz  zapoznanie młodzieży z pracą służb więziennych.
Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Historycznego. Przewodnik pokazał uczniom największą na świecie ekspozycję prezentującą bogatą i różnorodną twórczość jednego z najbardziej intrygujących artystów współczesnych – Zdzisława Beksińskiego. Wczesne prace tworzone na gruncie abstrakcji oraz unikatowe obrazy malowane na szkle wywoływały na twarzach uczniów podziw. Sala, stanowiąca wiernie odtworzoną warszawską pracownię, wprowadziła widza w sugestię przestrzeni, w której powstawały znakomite dzieła. Następnie gimnazjaliści mogli zobaczyć jedną z najpiękniejszych kolekcji sztuki cerkiewnej w Polsce, gromadzącą w swoich zbiorach ponad 1200 eksponatów. W komnatach renesansowego zamku znajdowały się przykłady malarstwa cerkiewnego – ikony oraz przedmioty liturgiczne (utensylia, krzyże ręczne drewniane i polichromowane, enkolpiony, zawieszki, chorągwie, szaty, starodruki), pochodzące z istniejących bądź nieistniejących prawosławnych i greckokatolickich cerkwi z terenów południowo-wschodniej Polski i dzisiejszej Ukrainy. Uzupełnieniem ekspozycji był ikonostas, na którym umieszczone są ikony z przełomu XVII i XVIII w.
Wycieczka dostarczyła gimnazjalistom nie tylko wrażeń estetycznych po wizycie w muzeum, ale była czasem refleksji i przemyśleń w trudnym okresie dojrzewania, wkraczania w dorosłe życie.