• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Historia eksperymentalna – żywa lekcja historii

Dzieci i młodzież  naszej szkoły miały nie lada atrakcję, ponieważ 11 grudnia 2017 roku odwiedziła nas lubelska grupa „Rekonstrukto”. Tematem przewodnim był „Staropolski Sarmatyzm”. W roli Sarmatów wystąpili Jakub Myszkowski i Ksawery Szczurkiewicz – jako żywo stanęli przed nami, prezentując z wszelkimi detalami stroje sarmackie.
Czym był żupan? Dlaczego na zewnątrz zakładano kontusz? Jakiej długości pas kontuszowy nosili Sarmaci? To niektóre z pytań, na które znamy już odpowiedź.
Jakie było uzbrojenie? Czym różnił się miecz od szabli? Kto używał rapiera? To kolejne pytania, na które dzieci uzyskały wyczerpujące odpowiedzi.
Uczniowie mieli możliwość stoczenia pojedynku na szable, co tylko utwierdziło nas, jaką dzielną mamy młodzież.
Na koniec przybyli Sarmaci i przybliżyli zebranym ówczesny wymiar sprawiedliwości. Za co zakuwano w dyby? Jakiego typu było to upokorzenie?

Na co narażony był skazaniec? Niektórzy mogli osobiście doświadczyć zakucia w dyby. Dzieci dowiedziały się też kogo oskarżano o herezję, kogo określano czarownicami, w jaki sposób wymierzano sprawiedliwość na krześle inkwizycyjnym.
Każdy uczestnik spotkania miał możliwość osobistego zapoznania się z rekwizytami, co spotkało się z wielkim zainteresowaniem uczniów.
Grupa rekonstrukcyjna przybyła na zaproszenie Pani Anny Bałuki. Pełni wrażeń wyniesionych z tej eksperymentalnej lekcji, czekamy na następne spotkanie.