• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Lekcja malarstwa w klasie 4a

Dnia 3 marca 2017 roku uczniowie z klasy 4a wraz z wychowawcą – Panią Agnieszką Kwolek – Śliwką zmierzyli się z trudnym zadaniem stworzenia własnego dzieła sztuki. W przygotowaniu do zajęć  wsparli czwartoklasistów ich rodzice, którzy zaopatrzyli dzieci w podobrazie, pędzle oraz farby. Pierwszym krokiem podczas zajęć było przygotowanie strefy do pracy – uczniowie zabezpieczyli ławki przed zabrudzeniem i z zapałem przystąpili do tworzenia swego pierwszego w życiu obrazu. Wiadome jest, iż najlepiej zacząć od prostych form, dlatego też czwartoklasiści tworzyli grafiki za pomocą taśmy malarskiej, a następnie wypełniali je kolorami. Zajęcia pochłonęły uczniów bez reszty; uczniowie planowali, budowali przestrzeń na obrazie, operowali kolorami i w efekcie powstały ciekawe wzory geometryczne, abstrakcje, a nawet krajobraz. Nastrój każdej z prac był niepowtarzalny, bardzo oryginalny i z pewnością będzie inspiracją do tworzenia następnych dzieł.