• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Najlepsi z najlepszych uczcili dyktandem obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego

„Nie ma na świecie języka, w którym łatwo nauczyć się czytać i pisać”.

Ian McEwan

W dniu 22 lutego 2017 roku Pan dyrektor Piotr Cisek wręczył podczas uroczystego spotkania nagrody książkowe laureatom III Szkolnego Konkursu Ortograficznego. Tegoroczne dyktando – tradycyjnie już – zostało zorganizowane przez Panią Jolantę Pietruszkę i Pana Waldemara Kilara z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, obchodzonego na całym świecie 21 lutego. Uczniowie, zaznajomieni z zasadami bardzo trudnej polskiej ortografii, obdarzeni czujnością ortograficzną, stanęli w konkursowe szranki. Turniej rozgrywano w dwóch kategoriach wiekowych: adresowany był do uzdolnionej młodzieży ze szkoły podstawowej i gimnazjum.
Teksty dyktand autorstwa pomysłodawcy szkolnego turnieju – Pana Waldemara Kilara – najeżone były pułapkami ortograficznymi. Młodszym uczestnikom sporo trudności sprawiła pisownia takich wyrazów jak: zasuwka, skuwka, powłóczysty, złowróżbny, spróchniały, chaber, hrabina.

Natomiast gimnazjaliści musieli zmierzyć się z trudną pisownią roślin. W dyktandzie padły następujące słowa: hortensja, buldeneż, brukiew, rzodkiew, roszponka, rzeżucha, jarmuż i bakłażan a także anyż, kolendra i kocimiętka.
Po ocenie prac komisja konkursowa postanowiła przyznać 1. lokatę Zuzannie Jurasz z klasy 6a, 2. miejsce zdobyła Gabriela Berdel (klasa 6a), a na 3. pozycji uplasowała się Aleksandra Hanus z klasy 5a. W gronie gimnazjalistów triumfował Jan Jurasz z klasy IIA. Miejsce 2. ex aequo wywalczyli: Martyna Jasina, Karol Jurasz (oboje z klasy IIA) i Dominika Kabiesz (klasa IIIB). Na podium na miejscu 3. znalazła się także Anna Kuszel z klasy IIA. Dodajmy, że laureaci 1. miejsca otrzymali zaszczytny tytuł MISTRZA POLSKIEJ ORTOGRAFII.
Pan dyrektor w mowie okolicznościowej, skierowanej do młodzieży, zwrócił uwagę na to, że niezwykle ważne jest posługiwanie się poprawną polszczyzną nie tylko w mowie, ale także w piśmie zgodnie z przyjętymi normami językowymi, a także wzorcami stylistycznymi. Wszystkim nagrodzonym uczniom składamy szczere gratulacje!