• Nasza szkoła

Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

• Wyjątkowe wycieczki

Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

• Chór Kantata

Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

• Odkrywamy talenty

W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

• Sukcesy sportowe

Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

• Wysoki poziom nauczania

Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Wycieczka do „Zatorlandu”

W dniu 22 maja 2015 roku uczniowie z klas 1b i 2b wraz z Paniami: Beatą Dworzańską, Agnieszką Szul oraz Eweliną Smerecką udali się na wycieczkę do parku rozrywki w Zatorze. Na początku zwiedziliśmy Dom do Góry Nogami, w którym poruszaliśmy się chodząc po suficie, a nad naszymi głowami unosiły się meble. Następnie weszliśmy do największego w Polsce Parku Ruchomych Dinozaurów. Wspólnie z przewodnikiem wędrowaliśmy przez poszczególne epoki od triasu przez jurę do kredy. Poznaliśmy najpotężniejszych przedstawicieli każdej epoki oraz przyczyny ich wyginięcia. Z zachwytem i niekiedy z przerażeniem, podziwialiśmy ponad 100, naturalnej wielkości modeli prehistorycznych zwierząt, które poruszały się i wydawały odgłosy. Podążając ścieżką edukacyjną trafiliśmy do tajemniczego miejsca jakim było Muzeum Szkieletów i Skamieniałości. Tam oprócz szkieletów dinozaurów zobaczyliśmy niezwykłe okazy skał magmowych, osadowych i metamorficznych.

Następnie w Kinie 360 3D oglądaliśmy „Bee Musical czyli pszczółki rozrabiają”. Gra kolorów i dźwięku w trójwymiarze otaczała nas ze wszystkich stron, a projekcji towarzyszyły efekty specjalne, takie jak: powiew wiatru, krople deszczu, zapach miodu i kwiatów. Kolejnym etapem było zwiedzanie Parku Owadów. Znajdowały się w nim gigantyczne okazy stworzeń, na które patrząc, zauważaliśmy szczegóły budowy anatomicznej niewidoczne w warunkach naturalnych. Wśród kilkunastu ogromnych figur były m.in. biedronka, skorpion, ważka, mucha, pszczoła, modliszka, konik polny, skolopendra i ptasznik. Dodatkową atrakcją była ekspozycja prawdziwych okazów insektów pochodzących z różnych zakątków naszego globu. Następnie ciuchcią pojechaliśmy do położonego na zbiorniku wodnym Parku Mitologii. Podczas rejsu tramwajem wodnym przenieśliśmy się do czasów bogów, herosów i bohaterów z mitologii greckiej. Widzieliśmy, m.in. gromowładnego Zeusa z piorunem, Achillesa walczącego z Hektorem, Heraklesa pokonującego Hydrę czy Perseusza ratującego Andromedę przed morskim potworem. Płynąc, podziwialiśmy również „tańczące” na środku stawu fontanny. Wielkim przeżyciem było dla nas wejście do wnętrza konia trojańskiego. Pełni wrażeń poszliśmy do Karczmy River Park na pyszny obiad. Na zakończenie udaliśmy się do Parku Bajek i Wodnych Stworzeń. Maszerując wzdłuż ścieżek odwiedziliśmy domki bohaterów z bajek, m.in. Królewny Śnieżki, Kopciuszka oraz spotkaliśmy Brzydkie Kaczątko i Czerwonego Kapturka. Zobaczyliśmy również naturalnej wielkości makiety stworzeń morskich. Podczas naszego pobytu w parku rozrywki, z wielką radością korzystaliśmy również z atrakcji znajdujących się w Lunaparku. Ta wyprawa była niezwykłą edukacją poprzez rozrywkę, która na długo pozostanie w naszej pamięci.